justinnovell

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

One Less lonly girl :)

Av Emilia Skoglund - 7 januari 2012 11:41

Kapitel 9



Jag är orolig över vad Chaz och Ryan ska tycka om mig. Jag har aldrig varit nervös över att träffa nytt folk för jag älskar att prata och är inte blyg, men nu var det en annan sak. Det här var Justin Biebers bästa vänner. Och jag är hans flickvän. När Justin stannade bilen kysste han mig på kinden och jag vaknade ur mina tankar. 

-"Är du orolig?" Frågade han mig.

-"Jag brukar inte vara orolig över att träffa nytt folk men det känns som om detta är annorlunda." Justin såg på mig och log.

-"Dom är precis som du och jag. Inget att vara orolig över, jag är säker på att dom kommer tycka om dig." Det fick mig att lugna ner mig men jag kände ändå att jag var ganska nervös. Chaz och Ryan hade inte kommit än så Justin och jag passade på att bada. Vattnet var varmt och Justin kunde inte sluta kyssa mig. Plötsligt hör jag hur någon ropar på Justin, och jag försöker få honom att sluta kyssa mig.

-"Mhm.. Justin... Justin... JUSTIN!" Han slutar kyssa mig och tittar oroligt på mig.

-"Gjorde jag något fel?" Jag skrattar till och kysser honom snabbt.

-"Nej, men någon ropar på dig." Justin släpper ner mig och vänder sig om. Han vinkar på någon, tar min hand och vi springer upp mot stranden. 

-"Tjena grabbar! Detta är Michelle, Michelle detta är Chaz och Ryan" Jag ler och säger hej.

-"Jag märkte att ni var fullt upptagna där ute..." Säger Ryan med ett hånflin och tittar på mig. Jag rodnar och kollar ner i marken. Justin skrattar och tar tag i min hand igen. 

-"Ska vi gå och köpa glass?" frågar Chaz och börjar gå. Alla följer efter. När vi köpt våra glassar sätter vi oss utanför och äter. Jag, Chaz och Ryan kom väldigt bra överens, och jag märkte att Ryan tyckte om mig, för han flörtade mycket. Det märkte Justin också. När alla ätit upp sina glassar ställde sig Justin upp och sa att vi måste gå nu. Jag förstod först inget, men sen ville han prata själv med Ryan, så Chaz och jag stannade kvar och bytade nummer. När Justin och Ryan kom tillbaka tog Justin tag i min hand och nästan drog upp mig. Jag tyckte att vi skulle gå och bada en sista stund och det höll Chaz med om, men Justin och Ryan vägrade. Jag förstod inte vad som hände. Ena stunden var alla bästa vänner, sen blir Justin konstig och vill gå hem. 

-"Michelle, kom så går vi." Han gav Chaz en "fist-bump" och gav Ryan en sur blick, sen drog han iväg med mig till bilen. Väl inne i bilen vände jag mig mot Justin och gav honom en sur blick.

-"Varför gjorde du så för? Det var väll himla onödigt! Det var ju du som ville att vi skulle träffas!" Justin såg lika sur ut och det tog ett tag innan han svarade.

-"Han gillade dig!" Jag förstod inte hur det kunde vara dåligt, det var ju det han ville, att vi skulle lära känna varandra! 

-"Det var väll det du ville?" jag fattade inget.

-"Ja, men han GILLADE dig, fattar du inte? Han dreglade över dig! Han flörtade med dig hela tiden!" Justin tittade på mig med en arg, men samtidigt ledsen blick. 

-"Men Justin.. du vet att jag älskar dig, och jag skulle aldrig vilja byta ut dig mot din bästa kompis! Tror du verkligen att jag skulle göra så mot dig?" Jag var ganska besviken på honom, litade han verkligen inte på mig? 

-"Nej, men jag blir bara så arg på honom! Han vet att du är min flickvän, ändå gör han så!" Jag kunde förstå att han kände så, om Justin hade flörtat med någon av mina vänner hade jag också blivit förbannad. Jag suckade och satte på bältet. Justin startade bilen och vi åkte iväg.


Utanför mitt hus fick båda vi ett sms. Det var från Chaz. På sms:et stod det: Hey! Fest hos mig, vilka hänger på? Jag kollade på Justin.

-"Jag går dit, vill du följa med?" Frågade Justin. Jag antog att jag inte hade något val så jag sa ja. 

-"Bra, jag hämtar dig här vi 8 ikväll." Han kysste mig sen körde han iväg. Jag gick in på mitt rum och började plocka fram kläder. En klänning? Nej jag skulle ju inte på bal! En lång tröja? För lite! Det slutade med att jag tog ett pösigt vit/rosa linne och ett par shorts. Sen till sminket. Jag tänkte att det inte fick vli för överdrivet, så jag tog bara på lite extra maskara och lite glitter på ögonen. Det var inte så extremt, men det fick räcka. Sen kom Justin och hämtade mig, och festen var redan i full gång när vi kom dit..



Efter 3 timmars dunkande musik började dom spela tryckare. Dj sa att nu skulle alla dansa med en annan, och paren bildades. Justin sa att han skulle på toaletten, men sen när han kom tillbaka skulle vi dansa. Jag väntade en liten stund sen kom Ryan fram till mig och började prata.

-"Hey, du ser snygg ut ikväll" Jag kollade ner i golvet och sa hej, detta var precis vad som inte fick hända! Jag vände mig om, men Ryan var envis. Han gick efter mig och fortsatte snacka. Jag vägrade svara och gick vidare. Till slut blev han irriterad och ryckte tag i min arm och vände mig mot sig. Sen föll han mot golvet. Jag förstod först inte vad som hände, sen tog Justin min hand.

-"Justin! Du får inte göra så!" Men skadan var redan skedd. Jag tog Justins hand och drog ut honom från festen, och vi hoppade in i hans bil. Som tur var hade Ryan bara fått en röd kind, och han var på fötter lika snabbt som han föll. 

-"Förlåt. Jag ville inte göra så. Jag trodde att min varning innan idag skulle få honom att sluta." Jag förlåt Justin, men tyckte ändå att det var omoget gjort.

-"Jag förstår dig Justin, men det var väll lite över gränsen att slå honom? Du ska bara veta att det inte var vanlig Sprite i hans glas, jag såg hur dom hällde ner alcohol i glaset, så det var ju egentligen alcoholen som gjorde att han höll på så." Justin stirrade på mig. Sen startade han bilen och körde hem mig. 


_____________________________________________________________________________


Långt kapitel, jag vet :P haga får se om jag skriver mer idag eller imorgon, lillebror ska ha kalas ^^ Kram!

 
 
Emelie

Emelie

7 januari 2012 16:11

meeeerrrr :D

http://3meliii3.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Skoglund - 22 juli 2012 19:19

Men bloggen läggs ner. Kapitlen kommer vara kvar men jag tänker inte skriva mer. Har varken tiden eller orken. Tack för att ni läsare var så engagerade! ...

Av Emilia Skoglund - 29 juni 2012 11:20

Kapitel 41   Del 1     Hur skulle mitt liv se ut om det inte var Justin jag mötte på flygplatsen, utan Josh? Skulle det se ut ungefär såhär?:     Vi hör en massa flickor skrika när vi kommer in på flygplatsen. Först låter det som om d...

Av Emilia Skoglund - 28 juni 2012 08:10

Jag skulle bara säga att jag håller på med ett kapitel, ett lååångt kapitel. Typ som gör att gottgöra er, för att ni är så flitiga läsare! :) Jag kan inte säga vad det handlar om, men jag hoppas verkligen att ni kommer tycka att det var värt att vänt...

Av Emilia Skoglund - 16 juni 2012 16:17

Kapitel 41         Jag tittade besviket på min arm. Flera veckor hade gått men ärren var inte borta än. Ingen på filminspelningen hade sagt något, men jag såg att dom stirrade. Jag hade flera gånger försökt prata med Josh, men han hade bara...

Av Emilia Skoglund - 29 maj 2012 19:24

Kapitel 40         Jag hade varit väldigt stressad på senaste tiden. Filmen, intervjuer, familjen, jag hade helt enkelt inte tid, och som grädde på moset hade jag inte längre Josh att prata med. Livet var inte lätt.  "Jag sticker nu, h...

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards