justinnovell

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

One Less lonly girl :)

Av Emilia Skoglund - 27 januari 2012 07:04

Kapitel 25



Jag kände igen numret, men kunde inte placera det. Jag kände att jag var tvungen att ringa upp så det gjorde jag. Det gick ett antal signaler innan någon svarade.

-"Hallå?" Sa en killröst. Jag kände igen den såväl, vem var det?

-"Ja, hallå, du har ringt mig.. 1 gånger."

-"Michelle?" Det högg till i hjärtat. Hur visste han mitt namn?

-"Vem är du?"

-"DIN MAMMA.SE!" Sa han. Då kände jag igen rösten.

-"PATRYK!" Ropade jag. Han var min gamla bästis i sverige, sen hade vi tappat kontakten när jag flyttade.

-"Hehe ja!" 

-"Det var jätte längesedan!"

-"Ja jag hittade ditt nummer i min gamla mobil så jag ringde."

-"Okey, men ville du något speciellt eller?"

-"Nej, ville bara säga hej!" Vi pratade en stund till sen gick jag ner med ett leende på läpparna.

-"Vem var det?" Frågade Justin och Pattie i mun på varandra.

-"Det var Patryk!"

-"Patryk?" Sa Justin.

-"Ja, min gamla bästis- Vi tappade kontakten när jag flyttade hit."

-"Patryk? Honom har du aldrig berättat om!" Sa Pattie och satte sig bredvid Justin i soffan.

-"Men ni har ju aldrig frågat!" Skrattade jag och satte mig ner på Justins andra sida. Tycoon ville också vara med, så jag lyfte upp honom. 



Det var snart jul. 22 december var det idag. Vi skulle fira jul hos Justins morföräldrar, så vi började packa. Justin hade en väska, och jag en annan.

-"Ska du ha denna?" Frågade han mig och höll upp en röd stor tröja med en snögubbe på.

-"Ja, den är min pappas gamla." Sa jag och tog den ifrån honom. Han började fnittra och höll upp en annan rosa.

-"Den här då?"

-"Men det är ju Miriams, den kan jag ju inte ha!" Jag ryckte den ifrån honom och la den på sängen. Sen gick vi ut och la väskorna i bilen. Vi tänkte åka bil till Kanada, för att det skulle kännas mer "normalt". Justin och jag satte oss där bak och vi började köra. 


Resan kändes lång men hade man världens underbaraste killa att luta sig mot och musik i öronen, gick det ändå hyfsat snabbt. När vi var framme fick vi ett varmt välkomnande. Alla kramade om varandra, och Justins morfar kom fram till mig.

-"Mon Bonjour chers!" Jag log. Justin hade antagligen berättat att jag pratade lite franska.

-"Bonjour monsieur!" Han skrattade och gick vidare. Då kom Justins mormor fram till mig.

-"Men hejsan, vad söt du var!" Jag rodnade.

-"Hejsan, trevligt att träffas!" Sa jag och hon kramade om mig. Vi gick in och Justin visade mig runt. Det var verkligen stort och jätte fint.


Dagarna gick riktigt snabbt och det blev julafton...


_____________________________________________________________________________


Kapitlet skulle egentligen komma igår, men när jag skulle lägga upp det stod det att jag hade blivit utloggad :S så jag fick skriva om, det blev inte lika långt men skriver ett imorgon oxå!

 
 
Emelie

Emelie

27 januari 2012 18:36

skit bra :)
meeerrrr :)

http://3meliii3.devote.se

 
Miriam

Miriam

21 april 2012 21:29

Känner mig hedrad över att du använder mitt namn i din novell, haha ;) Men super fin blogg! Kolla gärna in min och min kompis - likebieber! Kram!

http://likebieber.webblogg.se

Emilia Skoglund

23 april 2012 07:13

Haha jo men Miriam är ett fint namn ;D Jag ska kolla in den, det ska jag ;D
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Skoglund - 22 juli 2012 19:19

Men bloggen läggs ner. Kapitlen kommer vara kvar men jag tänker inte skriva mer. Har varken tiden eller orken. Tack för att ni läsare var så engagerade! ...

Av Emilia Skoglund - 29 juni 2012 11:20

Kapitel 41   Del 1     Hur skulle mitt liv se ut om det inte var Justin jag mötte på flygplatsen, utan Josh? Skulle det se ut ungefär såhär?:     Vi hör en massa flickor skrika när vi kommer in på flygplatsen. Först låter det som om d...

Av Emilia Skoglund - 28 juni 2012 08:10

Jag skulle bara säga att jag håller på med ett kapitel, ett lååångt kapitel. Typ som gör att gottgöra er, för att ni är så flitiga läsare! :) Jag kan inte säga vad det handlar om, men jag hoppas verkligen att ni kommer tycka att det var värt att vänt...

Av Emilia Skoglund - 16 juni 2012 16:17

Kapitel 41         Jag tittade besviket på min arm. Flera veckor hade gått men ärren var inte borta än. Ingen på filminspelningen hade sagt något, men jag såg att dom stirrade. Jag hade flera gånger försökt prata med Josh, men han hade bara...

Av Emilia Skoglund - 29 maj 2012 19:24

Kapitel 40         Jag hade varit väldigt stressad på senaste tiden. Filmen, intervjuer, familjen, jag hade helt enkelt inte tid, och som grädde på moset hade jag inte längre Josh att prata med. Livet var inte lätt.  "Jag sticker nu, h...

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards