justinnovell

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

One Less lonly girl :)

Av Emilia Skoglund - 3 februari 2012 07:45

Kapitel 29



Justin och jag stod på hans rum och packade. Det var dags att åka hem. Jag skulle sakna detta, det skulle jag verkligen. Jag hade saknat Atlanta med, men eftersom vi skulle vara i New York nu och fira nytt år, skulle jag få vänta ännu längre innan jag kom dit. Jag kollade mig om i rummet, och på byron stod min bild som jag fick av Justin.

-"Justin, ge mig den är du snäll." Sa jag och pekade på bilden. 

-"Här." Sa han och gav den till mig.

-"Tack. Du jag är klar nu, ska jag hjälpa dig?" Han skakade på huvudet.

-"Nej, gå ut till mamma och lämna väskan i bilen så kommer jag snart."Jag nickade och gick ut till bilen.

-"Michelle, ska jag hjälpa dig med väskan?" Frågade Pattie. 

-"Nej tack, det går bra!" svarade jag. Jag la in väskan i bilen, och precis då kom Justin ut. Han log vänligt mot mig och av någon andledning rodnade jag. Han gick förbi och kysste mig snabbt på kinden. Jag började fnittra och Pattie kollade undrande på mig. Jag bara skakde på huvudet och gick in i huset. Kort efter kom Justin och sen kom Pattie.

-"Det är lite synd att ni ska åka, vi har haft så trevligt. Och du har varit en underbar gäst Michelle!" Jag log stort.

-"Det har varit jätte kul att vara här, jag kommer sakna det!" Vi började krama om varandra och säga hejdå, sen satte vi oss i bilen. 

-"Jag kommer sakna det..." Sa Justin och kollade med längtan på huset. Jag lutade mig mot honom och han la sin arm runt om mig.

-"Jag med." Svarade jag och Justin kyssde mig på huvudet.




Plötsligt vaknar jag av at någon smeker mig på kinden. Jag kollar upp och ser Justin le mot mig. 

-"Kom så packar vi upp." Sa han och vi hoppade ut ur bilen. Vi tog våra väskor och gick upp på Justins rum, men vi började inte packa upp. För precis när vi skulle börja, ringde Justins telefon.

-"Hallå, det är Justin." Sa han och himlade med ögonen.

-"Vem är det?" Viskade jag. Han ryckte på axlarna.

-"Jaså, jag hörde inte att det var du! Okej, vi ska bara göra oss i ordning lite, kom precis hem från mormor och morfar. Ja, vi ses sen!" Jag kollade förväntansfullt på honom.

-"Ja, vem var det?" Justin log stort.

-"Times Square. Eller, ja det var ju Scooter som ringde och sa att vi skulle komma så snabbt som möjligt." Jag kysste honom snabbt sen öppnade jag min garderob. Jag tänkte ha på mig klänningen och halsbandet som Justin gav mig, och höll upp den framför honom.

-"Den här?" Sa jag. Han skakade på huvudet.

-"Nej, det här!" Sa han och tog fram en påse. Jag öppnade påsen och i låg ett par jeans, ett jättefint linne, en kofta och en jacka. Jag kollade förvånat på honom.

-"När köpte du detta?" Frågade jag. Han ryckte på axlarna. 

-"Ja det du."

-"Men varför inte klänningen?" Frågade jag.

-"Det är kallt i New York babe." Sa han och kysste mig. Jag började ta på mig kläderna, och när vi båda var färdiga var klockan redan 8, så vi fick skynda oss.



När vi kom till New York blev vi bemötta av en grupp med paparazzis, och Justin la sin jacka över mitt huvud och höll sina händer framför sitt ansikte. Vi skyndade oss till bilen, sen körde vi så snabbt som möjligt iväg från allt.

-"Ibland blir jag jäkligt trött på det." Sa Justin och lutade sig bakåt. Jag la min hand på hans bröst och lutade mig mot honom.

-"Du överlever." Sa jag och log. Justin klappade mig på huvudet och började pilla i mitt hår.

-"Justin, vi är framme om ungefär fem minuter." Sa chaffören. Efter en stund stannade han bilen och vi steg ut. Det stod vakter överallt och man hörde fans skrika, det var otroligt. 

-"Hej, vill du ha en autograf? Ja, jag kan ge dig en kram. En bild? Visst!" Justin hade fullt upp och det hade jag med. Det var folk som skrek på mig från alla håll, och jag skrev hundratals autografer och gav massor av kramar. Vart jag än gick drog folk i mig men jag började tycka om uppmärksamheten. Bara inte alla blev som galna, var allt lugnt för mig. Jag höll på att skriva en autograf när jag kände en hand på min rygg och jag vände mig om. Justin stod och log, och tjejen som jag precis skrev autograf till fick spel och började skrika som en galning. Justin skrev en autograf till henne sen gick vi in. Jag kollade mig omkring, det var inte likt något jag någonsin sett.

-"Coolt va?" Sa Justin och la sin arm runt min nacke. 

-"Ja.. synd bara att det är så himla kallt!" Justin skrattade och vi gick till något slags rum där det satt en massa människor. Justin och jag skakade hand med alla, och alla log.

-"Här ska vi vänta tills klockan är ungefär tolv." Jag nickade. Dörren öppnades flera gånger och nya människor kom in, men ingen som jag kände igen. Jag började bli trött, så jag lutade mig mot Justins arm och han höll om mig.

-"Vad är klockan?" Frågade jag.

-"Fem i halv tio." Svarade han. Jag suckade tungt, jag började bli väldigt rastlös av att bara sitta här. Plötsligt öppnades dörren och en man kom in.

-"Vem här inne är Michelle?" Jag kollade förvirrat på mannen sen räckte jag upp min hand.

-"Ehm.. det är jag.." Mannen kollade tvekande på mig, sen vände han sig och gick ut ur rummet. Justin vände sig mot mig.

-"Vad var det där om?" Frågade han.

-"Jag vet inte." Sa jag och kysste honom.

-"Michelle, den här flickan säger att hon känner dig." Jag vände mig om. Där stod Sarah.

-"Sarah, hur kom du in hit?!" Skrattade jag och kramade om henne.

-"Du, det har tagit himla lång tid. Han var svårast!" Sa hon och pekade på mannen som släppte in henne. Jag log.

-"Är du här själv?" Frågade jag. Hon kollade på mig och bet sig i läppen.

-"Kanske.." Sa hon och kollade på mig med en busig blick.

-"Aaw vem var är han?" Sa jag och började hoppa upp och ner. Vid det laget hade Justin kommit fram och ställt sig bredvid mig.

-"Hej Justin! Och du får följa med och hämta honom, för vakterna vägrade släppa in han..." Hon tog med oss ut och kallade på honom. Efter en stund kommer en blond kille upp och han ler när han ser Justin.

-"Tjena Justin, jag visste inte jag skulle se dig här!" Justin log stort.

-"Cody!" När han sa "Cody" visste jag vem det var. Cody Simpson! Jag stirrde på Sarah.

-"Lägg av! Är HAN din pojkvän?" Sa jag. Sarah nickade och log. Jag kramade om henne och sa grattis, sen ledde killarna oss in i rummet igen.

-"Okej, hur länge har ni känt varandra?" Frågade jag.

-"Vi har känt varandra i över tre år. Vi blev tillsammans för tre veckor sedan, jag ville bara inte berätta för dig för jag visste inte om det skulle hålla. Kända killar är svåra att ha ett förhållande med!" Svarade hon. Vi pratade länge och hade jätte kul, när plötsligt en stressad kvinna rusar in och säger att det är dags. Vi ställer oss upp, Justin tog min hand och kysste mig på kinden, Cody gjorde lika dant. När vi kom ut till bollen blev jag förvånad. Den var ENORM. Jag kunde inte sluta stirra på den.

-"Michelle, den är så stor!" Sa Sarah. Jag nickade hastigt. När jag kollade på Sarah såg jag hur hennes ögon glittrade av förundran, och jag såg att Cody stirrade på hennes läppar med längtan. Jag log för mig själv. Justin såg precis lika förväntansfull ut som Cody, bara att Justin kollade på bollen.

-"Justin, håll om mig." Viskade jag och lutade mig mot honom. Han la sina händer på min mage och lutade sitt huvud mot min axel.

-"Varför?" Frågade han och kysste mig.

-"För jag fryser." Log jag. Han skrattade till och knäppte upp sin jacka.

-"Kom in!" Sa han och jag la mig tätt intill han. Åh, vad han var varm. Han höll om mig, och jag kände att jag nästan drunknade så kär jag va i honom. När jag stod där och var som lyckligast hördes en kvinnoröst.

-"NU HISSAR VI UPP KULAN!!" Sa rösten. Jag kollade bak på Justin och han kollade glatt på mig. Kulan hissades upp och alla skrek. När kulan var längst upp vände Justin på mig och stirrade rakt in i mina ögon.

-"När kulan släpps vill jag att du kysser mig, okej? Jag älskar dig!" Jag gav honom en snabb kyss och han log. Nedräkningen började och alla räknade, ALLA! Det var otroligt.

-"5,4..." kunde jag höra alla skrika.

-"Är du beredd?" Frågade Justin och kollade på mig. Jag nickade och lutade mig närmare honom.

-"3,2..." Jag började kyssa honom.

-"1.. GOTT NYTT ÅR!" Skrek alla. Vi fortsatte kyssas ett tag, sen släppte Justin mig och han log stort.

-"Gott nytt år älskling!" Ropade han. Jag började skratta. Det kom fram en massa människor och sa gott nytt år, det var en underbar kväll!



Vi kom inte hem fören klockan var två. Justin och Cody hade mixat med hotellet så vi alla fick dela rum. Sarah och jag satte oss på sängen.

-"Det har varit världens bästa kväll, eller hur?" Sa Sarah.

-"Ja, utan tvekan!" Svarade jag och började ta av mig mina kläder. Sarah gjorde likadant, och när vi bara hade tröjorna kvar började vi leta efter våra natt-tröjor. Vi tog fram dom nästan samtidigt och gjorde ett snabbt ombyte. Vi satte oss i sängen igen och började babbla om allt, pojkvännerna, kläder, smink, och till sist, kyssar. 

-"Vilken var din bästa kyss någonsin?" Frågade Sarah. Jag behövde inte ens tänka efter utan svarade direkt.

-"Den ikväll. Jag inledde ett nytt år med Justin, och jag har aldrig varit så lycklig! Din då?" Log jag.

-"Vår första.. han tog med mig till stranden och vi hade precis kommit upp ur vattnet, skrattande, och jag la mig ner på sanden. Han la sig över mig och kysste mig, det var otroligt!" När vi satt där och skrattade kom killarna in i bara kalsonger och skulle hämta något. Sarah och jag kollade först på dom, sen på varandra och brast ut i skratt. Ingen av dom fattade vad vi skrattade åt. Justin skakade på huvudet, lyfte upp mig och bar in mig till vår säng. Det tog inte lång stund fören jag somnade.


_____________________________________________________________________________

Haha så jag skriver faktiskt varje dag, fast bara långa kapitel! =D


 
 
Ingen bild

Mathilda

3 februari 2012 21:23

asså det var sjukt bra :D älskar det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Skoglund - 22 juli 2012 19:19

Men bloggen läggs ner. Kapitlen kommer vara kvar men jag tänker inte skriva mer. Har varken tiden eller orken. Tack för att ni läsare var så engagerade! ...

Av Emilia Skoglund - 29 juni 2012 11:20

Kapitel 41   Del 1     Hur skulle mitt liv se ut om det inte var Justin jag mötte på flygplatsen, utan Josh? Skulle det se ut ungefär såhär?:     Vi hör en massa flickor skrika när vi kommer in på flygplatsen. Först låter det som om d...

Av Emilia Skoglund - 28 juni 2012 08:10

Jag skulle bara säga att jag håller på med ett kapitel, ett lååångt kapitel. Typ som gör att gottgöra er, för att ni är så flitiga läsare! :) Jag kan inte säga vad det handlar om, men jag hoppas verkligen att ni kommer tycka att det var värt att vänt...

Av Emilia Skoglund - 16 juni 2012 16:17

Kapitel 41         Jag tittade besviket på min arm. Flera veckor hade gått men ärren var inte borta än. Ingen på filminspelningen hade sagt något, men jag såg att dom stirrade. Jag hade flera gånger försökt prata med Josh, men han hade bara...

Av Emilia Skoglund - 29 maj 2012 19:24

Kapitel 40         Jag hade varit väldigt stressad på senaste tiden. Filmen, intervjuer, familjen, jag hade helt enkelt inte tid, och som grädde på moset hade jag inte längre Josh att prata med. Livet var inte lätt.  "Jag sticker nu, h...

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards