justinnovell

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

One Less lonly girl :)

Av Emilia Skoglund - 18 februari 2012 08:38

Kapitel 33



Vi spenderade två dagar på sjukhuset innan vi fick åka hem. Barnen var friska och det var vi med. När jag kom hem, räckte jag över barnet till Justin. Han log stort.

-"Världens finaste.." Sa han och pussade henne på pannan.

-"Ja, visst är hon." Sa jag och kysste honom.

-"Vad ska hon heta?" Frågade Justin plötsligt. Jag blev lite förvånad, det hade vi inte alls pratat om. Jag tänkte efter en stund, sen kom jag på det perfekta namnet.

-"Luna." Justin kollade frågande på mig.

-"Luna? Det har jag aldrig hört förut. Varför just Luna?" 

-"Luna betyder måne. Och eftersom hon föddes när det var natt, och måne, så är det ett passande namn. Eller så kan hon heta Moon." Justin tänkte efter.

-"Luna eller Moon.. vilket vill du helst ha?" Frågade han mig.

-"Luna. Men vad vill du att hon ska heta? Jag menar, detta är ju något som inte kan ändras. Vi borde vara eniga." 

-"Jag vet inte. Jag tycker om Luna. Jag vill att hon ska heta Luna." Jag log. 

-"Tack Justin." Luna började gråta. Antagligen var hon trött.

-"Jag ska visa hennes rum! Jag och Cody  gjorde klart vårt först, sen gjorde vi klart deras. Det blev riktigt snyggt!" Han ledde mig in i ett stort rum med bebis-saker. Väggarna var rosa och lila med vackra mönster. 

-"Åh, Justin hur hade du tid med detta?" Han log elakt och ryckte på axlarna. Jag skrattade åt honom och la ner Luna i sängen, sen ringde jag Sarah.

-"Hallå?" Svarade någon.

-"Sarah är det du?" Frågade jag.

-"Ah, hej Michelle, nej det är Cody, Sarah har precis lagt Claire i sängen." 

-"Aaw, Claire! Vad gulligt namn!"

-"Hej Michelle, förlåt att jag inte svarade. Hade fullt upp med Claire."

-"Ja, jag hörde det. Vad gulligt namn!"

-"Jag vet! Vad heter din? Eller har ni inte gett den något namn än?"

-"Jo, Luna heter hon. Oj, vänta hon gråter, Justin tar du det? Bra."

-"Vad gulligt! Jag måste säga att det känns rätt bra nu. I början var jag räff och orolig, nu är jag mest trött!" Skrattade Sarah.

-"Ja, samma här. Helst av allt vill jag bara sova." Det höll Sarah med om. Efter en stund la vi på, och jag gick och la mig. Jag vaknade flera timmar senare av att någon gick upp ur sängen och mötte Justins blick.

-"Jag ska bara se på henne när hon sover." Sa han och kysste mig på pannan. Jag log och somnade om. Jag vaknade av att Justin pratade där nere, och gick ner för att se vem det var.

-"Vad söt du är! Ja det är du! Ja det är du!" Sa Justin till Luna och gungade henne lite. Jag kunde inte låta bli att le. 

-"Du är den perfekta pappan Justin." Sa jag och han vände sig om.

-"Haha, jag vet!" Jag skrattade åt honom.

-"Kom till mamma Luna!" Sa jag och tog henne ifrån honom. Hon grep tag i mina armar och Justin kysste mig på pannan.



När Luna var 8 månader började saker hända. Luna hade börjat krypa och sitta, och hon hade börjat jollra. Claire och Luna hade börjat träffas, och dom var riktigt bra vänner. Jag och Sarah var ute i affären. Vi skulle bada i polen, och ville ha en typ badring som barnen kunde sitta i. När vi letat runt ett bra tag hittade vi äntligen vad vi letade efter. Vi gick och betalade, sen skyndade vi oss hem till Sarah. Vi bytte om till badkläder och hoppade i med barnen, som tyckte att det var riktigt kul.Vi tänkte lära dom att simma.

-"Kan vi börja med Claire?" Frågade Sarah.

-"Visst." Svarade jag och satte Luna i badringen. Claire lärde sig ganska snabbt, och det gjorde Luna med. Vi hade riktigt kul, och det hade barnen också. Dom sprattlade med benen och skvätte vatten på varandra. En kul dag!


______________________________________________________________________________


Sry min dator har laggat så kunde knappt skriva mer, fick göra såhär och avsluta det. Btw checka min andra blogg: http://mittlivsomemilia.bloggplatsen.se/

 
 
Ingen bild

Mathilda

18 februari 2012 20:53

meeeeeeeeeeer :D

 
Emelie

Emelie

19 februari 2012 13:28

skit bra :D

http://3meliii3.devote.se

 
Ingen bild

michelle

24 februari 2012 00:05

när kommer nästa kapittel?<33

Emilia Skoglund

24 februari 2012 20:56

så snart som möjligt, håller på att skriva ett just nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Skoglund - 22 juli 2012 19:19

Men bloggen läggs ner. Kapitlen kommer vara kvar men jag tänker inte skriva mer. Har varken tiden eller orken. Tack för att ni läsare var så engagerade! ...

Av Emilia Skoglund - 29 juni 2012 11:20

Kapitel 41   Del 1     Hur skulle mitt liv se ut om det inte var Justin jag mötte på flygplatsen, utan Josh? Skulle det se ut ungefär såhär?:     Vi hör en massa flickor skrika när vi kommer in på flygplatsen. Först låter det som om d...

Av Emilia Skoglund - 28 juni 2012 08:10

Jag skulle bara säga att jag håller på med ett kapitel, ett lååångt kapitel. Typ som gör att gottgöra er, för att ni är så flitiga läsare! :) Jag kan inte säga vad det handlar om, men jag hoppas verkligen att ni kommer tycka att det var värt att vänt...

Av Emilia Skoglund - 16 juni 2012 16:17

Kapitel 41         Jag tittade besviket på min arm. Flera veckor hade gått men ärren var inte borta än. Ingen på filminspelningen hade sagt något, men jag såg att dom stirrade. Jag hade flera gånger försökt prata med Josh, men han hade bara...

Av Emilia Skoglund - 29 maj 2012 19:24

Kapitel 40         Jag hade varit väldigt stressad på senaste tiden. Filmen, intervjuer, familjen, jag hade helt enkelt inte tid, och som grädde på moset hade jag inte längre Josh att prata med. Livet var inte lätt.  "Jag sticker nu, h...

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards