justinnovell

Alla inlägg under april 2012

Av Emilia Skoglund - 30 april 2012 08:21

Kapitel 36




Jag vaknar med en känsla av att någon tittar på mig, så jag öppnar ögonen och stirrar in i ett par stora, chokladbruna ögon. Jag blinkar lite och trycker min näsa mot Justins näsa, och får en lång, mjuk kyss tillbaka.

"Godmorgon" säger Justin, "Jag har väntat på dig."

"Jaså, varför det?" frågar jag och ler.

"För att du är vacker när du sover, och för att vi äntligen har lite ensamtid.." får jag som svar. Jag kramar om honom och han kysser mig på pannan.

"Var är Luna då?" frågar jag lite oroligt. Justin ger mig en frågande blick.

"Vad är det med dig? Kommer du inte ihåg något från igår?" Jag sätter mig upp och försöker komma ihåg något, vad som helst, från gårdagen. Då slår det mig att jag ska spela in Hunger Games idag, och att Andie skulle passa Luna. Jag lägger mig ner igen, med huvudet på Justins bröst.

"Men det är ju så tidigt.." säger jag. Justin nickar och tar tag i min haka och för mitt ansikte mitt emot hans, så att våra läppar bara är några milimeter ifrån varandra och jag kan se in i hans underbart bruna ögon.

"Precis" säger han och kysser mig, länge och passionerat. Jag vet inte hur länge vi har legat där när tanken plötsligt slår mig, jag måste göra mig i ordning. Jag lutar mig bort från Justin men han vägrar släppa min arm. Jag vänder mig om och han ger mig en bedjande blick. Jag ger honom en kyss sen reser jag mig upp. Drar av det vita nattlinnet av siden jag har har på mig sen vänder jag mig om. Justin ligger med täcket upp till midjan så hans magrutor syns och håller på med mobilen. Det vattnas i munnen på mig när jag ser hur otroligt snygg han är, så jag kastar mig på honom.

"Du är så sexig! Jag vill inte gå, jag vill stanna här hela dagen med dig!" säger jag och lägger mig bredvid honom under hans täcke. Han lägger sin arm om mig och ler.

"Ta det lungt babe! Jag finns här när du kommer hem." Jag kysser han från munnen, till halsen, till magen, ända ner till navlen. Där stannar jag och reser mig från sängen.

"Okej då. Jag drar snart till Josh. Han och jag ska öva innan vi sticker!" säger jag och ler stort. Jag ser hur svartsjuk Justin blir men försöker att inte bry mig om det. Han klarar sig nog.

"Jaja, gå du. Jag klarar mig." Justin låter arg, inte minst ledsen. Jag får skuldkänslor och känner tårarna pressa sig fram men biter ihop. Han gör alltid såhär, får mig att må dåligt. Jag kastar på mig kläderna och borstar tänderna, sen går jag in till sovrummet.

"Jag drar nu, hejdå!" säger jag. Justin svarar inte ens, han bara nickar och fortsätter fingra på sin mobil. Med tårfyllda ögon går jag ut till bilen och kör iväg. När jag är så pass nära att jag kan se Joshs hus skiner jag upp. Jag stannar utanför och springer upp till dörren. Jag klickar på ringklockan och en melodi spelas upp. Jag brer på med ett leende just när Josh öppnar dörren. Jag ser mitt lilla barn fullt påklädd titta på mig med stora bruna ögon.

"Hej Josh, och hej Luna! Ska du får gå ut?" frågar jag henne och får ett nickning och skratt som svar. Jag går in och hänger av mig jackan.

"Ska vi börja då?" säger Josh. Jag nickar och vi går in i vardagsrummet. Han tar upp sitt manus och vi börjar spela. Det är otroligt hur naturligt det känns att stå framför Josh och låtsas. Jag trodde det skulle vara lite fånigt, men inte alls. Jag är glad att jag valde den här karriären. Ja, jag tyckte faktiskt att jag valt detta. För, det var ju faktiskt så, att om jag gjorde ett bra jobb skulle jag kanske få en massa jobb. När vi hade gått igenom en liten del av manuset tyckte vi att det var dags att åka. Josh tog mig till garaget, det luktade starkt av bil och bensin, en doft som jag inte var så förtjust i. Jag rynkade näsan och Josh skrattar.

"Jag ska inte plåga dig mer," säger han och ger mig en motorcykelhjälm. Jag ser förvirrat på honom.

"Varför ska jag ha hjälm?" frågar jag, fastän jag tror att jag redan vet svaret. Utan svar rullar han fram en röd motorcykel, ler stolt och slår ut med armarna.

"Ska vi åka?" Jag vet inte vad jag ska svara, så jag backar undan och skakar på huvudet. Josh tar min hand och drar mig mot sig. Vi står en bit ifrån varandra, men jag kan ändå känna hans underbara andedräkt.

"Kom igen, det är inte farligt." hans leende fick mig att smälta, så jag sa inte emot, utan höll bara hjälmen under armen och gick ut ur garaget. Josh slår ihop händerna och leder ut motorcyklen. Han tar på sin hjälm och sätter sig tungt på motorcyklen, sen ser han på mig.

"Ja men kom då!" säger han. Tvekande tar jag på hjälmen och sätter mig bakom Josh. Jag tar tag runt hans midja, han fäller ner glaset framför ögonen och det bär av. Jag håller hårt om honom, för det går snabbt. Samtidigt vill jag skrika av glädje. Detta är nog det roligaste jag någonsin gjort, tänker jag. Det kändes som om jag flög fram, jag lutade mitt huvud mot Joshs rygg och slappnade av. Efter en stund stannade han motorcyklen på en parkering och vi hoppade av. Jag knäppte av hjälmen och Josh gjorde likadant, sen log han mot mig, och jag smälte. Igen. 

"Det var väll inte så farligt?" frågar han, även om det lät mer som ett påstående.

"Nej, jag längtar nästan tills vi ska hem så jag får åka igen!" skrattade jag. Josh la sin hand på min rygg och vi gick mot sminkstudion. Vi blev fixade och ompysslade länge, sen fick jag äntligen gå och visa upp mig för regissören. Han var väldigt nöjd, och han lät mig spela direkt. Jag hade underbart kul, och alla applåderade så fort en tagning var slut.




När ett flertal timmar hade gått var det dags att åka hem. Josh kastade hjälmen till mig och jag tog på mig den direkt. Han skjutsade mig hela vägen hem, Justin hade redan hämtat bilen och Luna. Vi stannade utanför mitt hus och jag hoppade av motorcyklen. Josh tog hjälmen och gav mig en stor kram.

"Samma tid imorgon?" frågade han. Jag nickade och sa hejdå, sen sprang jag in.

"Hej Justin!" Ropade jag. Inget svar. Jag sprang upp och hittade Justin lekande med Luna.

"Jag sa hej? Varför svarade du inte?" Justin såg på mig med ett fejkat leende.

"Jag hörde dig inte." sa han, och det lät inte ens som om han försökte låta glad. Jag suckade tungt och kände tårarna igen. 

"Det gör du aldrig längre.." sa jag med darrig röst. Jag gick in på toaletten och bytade kläder till mitt nattlinne av siden. Jag hörde Justin ställa sig i dörröppningen, så jag vände mig om och gick ut, men hann inte så långt förän Justin grep tag i min arm.

"Vänta.." sa han, men jag tänkte inte vänta. Jag ryckte mig ur hans grepp och gick och la mig i sängen. Justin la sig bredvid mig, så jag vände mig om. Tårarna vägrade försvinna, så jag lät dom rinna. Men jag snyftade inte, jag ville inte att Justin skulle höra att jag var ledsen.

"Michelle... kom igen. Var inte sur.." Sur? SUR?? Jag satte mig upp och stirrade på honom. Vem är det som är sur egentligen?

"Du är en idiot!" Nästan skrek jag. Jag gick upp ur sängen och la Luna i hennes säng. Hon var kinkig, men jag var inte på humör för att trösta henne, så jag bara pussade henne på pannan. Jag gick tillbaka till rummet och tog min kudde och ett täcke. 

"Men vad är det?" frågade han. Jag bet mig hårt i läppen. Att han inte fattade? 

"Jag sover i soffan." var allt jag sa innan jag gick ner. Men Justin gav sig inte så lätt. Han var mig hack i häl och vägrade lämna mig ifred förän jag berättade vad som hade hänt.

"Åh, Justin varför är du så dum? Det är ditt fel, detta är ditt fel!" Sa jag och pekade på tårarna i mina ögon. Justin försökte ta min hand men jag ryckte den ifrån honom.

"Förlåt.. men vad har jag gjort?" jag blev tyst. Han visste verkligen inte.

"Du blev svartsjuk, bara för att jag skulle gå till Josh tidigt och öva! Och du ger mig alltid skuldkänslor så fort jag ska gå till någon kille. Så fort jag pratar med någon kille. Vad tror du om mig egentligen?" Justin såg så skyldig ut så jag trodde han skulle sjunka igenom golvet. 

"Bara gå Justin.." började jag. Nu suckade Justin, men han reste sig inte.

"Förlåt. Jag är kanske svartsjuk, men jag vill bara inte förlora dig. Snälla, kom upp igen. Annars kommer jag ner.." sa han och började kittla mig. Jag kunde inte låta bli att skratta, så jag tog min kudde och mitt täcke och la mig bredvid Justin i sängen. 

"Men du måste lova en sak... var aldrig otrogen." Jag skakade på huvudet.

"Justin. Jag gifte mig med dig när jag var 18 år, bara för att jag älskade dig. Tror du verkligen att jag ska vara otrogen då?" Jag gav honom ett mjukt leende och en kyss.

"Nej, såklart. Jag älskar dig." fick jag som svar. Han lutade sig fram och pussade mig lätt på munnen sen vände jag mig om. Han la sig tätt intill mig och höll om mig, så jag somnade, lycklig.

_____________________________________________________________________________

FÖRLÅT! Men som ni såg i förra inlägget har jag en ny admin, så hon kommer hjälpa mig. Det kommer bli mer regelbunden uppdatering så ni slipper vänta.


Av Emilia Skoglund - 30 april 2012 07:46

Jag har nu tagit in en medhjälpare, som kommer hjälpa mig skriva kapitel då jag har ont om tid. Jag vill göra så att kapitel kommer upp mer ofta, och skulle kanske ha gjort detta en aning tidigare, men det blev nu istället. Så, jag kommer lägga upp ett kapitel idag, så kommer medhjälparen skriva nästa, och så tror jag att vi kör lite varannan. 


Puss och kram!   

Av Emilia Skoglund - 5 april 2012 09:35

Kapitel 35




"Jag sprang. Sprang snabbt. Bort från något som jag inte visste vad det var. Allt jag visste var att jag måste hitta Luna, och det snabbt. Jag hörde henne skrika. Sen såg jag henne. Hon låg på marken, hon såg så rädd ut. Jag lyfte upp henne, började springa igen. Föll på knäna, men tog mig upp igen. Fan, jag kommer aldrig ta mig förbi buskarna. Plötsligt känner jag en hand på ryggen. Där står han. Min pappa. Han som ska skydda mig. Pappa kramar om mig och jag ler stort. Äntligen. Då hör jag ett ljud, det låter som när en kniv skär igenom kött. Pappas ögon spärras upp, och han faller mot mig. Jag hinner precis flytta mig, och när jag kollar upp ser jag någon som ser så elak och hemsk ut, att det måste vara djävulen. Han skrattar elakt mot mig. Då känner jag igen ansiktet. Jag börjar gråta och sätter mig ner på huk." Jag vaknar av mitt eget gråt och känner en lugnande hand mot mig axel.

-"Vad är det Michelle?" Jag känner hur tårarna rinner ner för mina kinder.

-"Jag hade bara en mardröm.." Säger jag med darrig röst.

-"Säkert?" Säger Justin. Jag nickar. Vi lägger oss ner igen, men jag kan inte sova. Jag stirrar på klockan. Nu ringer den snart, tänker jag. Och precis då ringer klockan. Justin vänder sig om, han verkade inte vakna. Jag orkar inte resa mig, jag bara ligger kvar. Då hör jag en duns, sen någon som smyger mot vårt rum. Bilden på mannen rusar igenom mitt huvud, "Nu kommer han. Nu ska han döda mig." tänker jag. Dörren öppnas sakta, men ingen man kommer in. Istället kommer Luna in och kryper upp i sängen. Mitt hjärta slutar banka, och jag kan andas igen.

-"Lille vän, varför kommer du här?" Säger jag och klappar henne på kinden.

-"Jag, jag vill att ni sa vanka nu!" Jag skrattar åt hur hon blandar ihop bokstäverna.

-"Men väck pappa då, så går vi ner och äter frukost!" Hon nickar glatt och reser sig.

-"Papa! Vanka sömnjtuta!" Ropar hon. Justin vänder sig sakta om.

-"Din busunge!" Säger han och börjar kittla henne sen lyfter han upp Luna och vi går ner. 

-"Varsågod Luna." Säger jag och ställer fram en tallrik med gröt i. Hon äter med god apptit, så jag ställer fram en till. 

-"Vill du gå på bio ikväll? Du får välja film." Säger Justin.

-"Ska Sarah och Cody passa Luna då eller?" Frågar jag.

-"Ja, jag tänkte det. Vill du?"

-"Visst, vilken film ska vi se då?"

-"Välj du."

-"Jaha, den nya filmen Hunger Games verkar bra. Ska vi se den då?" Frågar jag och Justin nickar glatt. Vi gör oss snabbt i ordning och lämnar över Luna till Sarah och Cody. Sen åker jag och Justin ut till stranden, och när klockan är åtta åker vi till bion.


När vi kommer ut ur salongen är jag mållös. Jag grät och skrattade, men framför allt blev jag förälskad. Josh Hutcherson var med i filmen. Och det är killen jag har varit lite, eller snarare enormt kär i sedan jag var tio.

-"Justin, du vet Peeta," säger jag lite tveksamt.

-"Ja, han killen som blir vald med Katniss?"

-"Ja, han, vet du var han bor?" Justin kollar undrande på mig.

-"J.. ja, jag och han har träffats ett antal gånger, varför undrar du?" Jag tar ett djupt andetag.

-"För jag har lixom haft en liten... hur ska jag säga, förälskelse i honom sen jag var tio." Justin höjer ena ögonbrynet och kollar nedlåtande på mig.

-"Ärligt? Josh?" Jag biter mig i läppen och ler lite busigt.

-"Yepp. Men du måste hålla med, det är som om Gudarna format hans käke med sina bara händer, det är helt orealistiskt hur vacker han är!" Jag märker att Justin himlar lite med ögonen så jag lägger mitt huvud på hans axel.

-"Jag älskar fortfarande dig mest, Justin." Säger jag och kysser honom.Justin suckar och kysser mig länge och mjukt.

-"Kom då." Säger han.

-"Vart?" Frågar jag, fast jag har en aning om vart vi ska.

-"Till Josh. Om du så gärna vill träffa honom, så ska du få det. Men du får INTE bete dig som en groupie. För då kommer han inte bli glad på mig." Jag nickar ivrigt och vi hoppar in i bilen. En liten stund senare stannar vi uanför ett fint hus.

-"Wow... bor han här? Helt själv?" Justin skakar på huvudet?

-"Nej, han bor här med en kompis." Vi hoppar ut ur bilen och knackar på. Efter en stund öppnar en kille dörren.

-"Eey, Justin, vad gör du här?"

-"Tjena Andie, min flickvän Michelle ville träffa Josh, hon har tydligen varit lite kär i honom sen hon var tio." Jag blir lite irriterad och ger Justin en nätt armbåge i sidan.

-"Haha, jaså. Vänta ska jag hämta honom. JOSH! JUSTIN ÄR HÄR MED SIN BRUD!!" Skriker Andie och går iväg. En stund senare kommer Josh ut och jag faller nästan bakåt, men Justin fångar mig.

-"Justin sa åt mig att inte bete mig som en groupie, men det är väll okej om jag gör det ändå?" Frågar jag och Josh börjar gapskratta. Justin och jag börjar oxå skratta, och Josh släpper in oss. Vi börjar prata om allt, sen kommer vi in på ämnet film. Josh berättar att det finns en ledig roll i hans nya film Journey 2, då Vanessa inte ville vara med i filmen, och frågar om jag vill provspela. Jag blir helt paff. Detta har ju varit en dröm sedan länge.

-"Ja, klart jag vill! Men, jag har aldrig varit med i en film förut.."

-"Det gör inget, det går nog bra. Men, Justin.. i rollen hon ska spela måste hon kyssa mig... är det lungt?" Justin harklade sig och nickade lite hastigt.

-"Visst." Säger han och sväljer. Jag lägger mitt huvud på hans axel och känner hur han blir lugn igen.

-"Jag ringer producenterna direkt då?" Jag nickar och ler stort. Efter en kort stund kommer Josh tillbaka med ett litet leende och sätter sig ner.

-"Du och jag ska komma dit med imorgon och provspela. Justin kan inte följa med, tyvärr." 

-"Jag hade ändå inte kunnat, håller på med Boyfriend fortfarande." Säger Justin och Josh nickar lite.

-"Men hur ska vi göra med Luna då? Sarah och Cody ska iväg imorgon, vi skulle egentligen passa Claire då." Säger jag och kollar på Josh, sen på Justin, och sen tillbaka till Josh. Jag fick en idé. Josh skakar direkt på huvudet.

-"Åh nej. Nej, nej, nej! Jag kan inte passa barn, jag har aldrig passat barn innan!" Säger Josh och skakar på huvudet.

-"Det hade aldrig jag heller, men sen fick jag barn när jag var ARTON. Så nu ska du få passa två barn, underbart eller hur?" Josh gnuggar sig i pannan och suckar.

-"Visst. ANDIE!! Kom hit!" Andie kommer in i vardagsrummet.

-"Vad?"

-"Vi ska få besök imorgon. Av två flickor som heter Luna och Claire. Och dom är tre år."

-"Fett!" Säger Andie och går iväg. Josh suckar och lutar sig bakåt i soffan. Plötsligt ringer min telefon och jag svarar snabbt.

-"Hallå?"

-"Hej, det är Sarah. Jag bara undrade, när kommer ni hem?" 

-"Jo, vi ska precis åka," Säger jag och börjar resa mig.

-"Ja, bra. För Luna har somnat i vår soffa och vi tänkte snart gå och lägga oss."

-"Okej, men vi kommer snart. Hejdå!" Säger jag och lägger på. 

-"Ska vi dra då?" Säger Justin och jag nickar. Vi tar på oss våra ytterkläder och öppnar dörren.

-"Ska jag hämta dig imorgon? Klockan två?" Frågar Josh och jag nickar. Vi sätter oss i bilen och kör iväg.

-"Ska du eller jag hämta Luna?" Frågar Justin.

-"Jag kan snabbt springa in och ta henne." Justin nickar och ler. Jag lutar mig mot hans arm och kysser honom på kinden.

-"Jag älskar dig så himla mycket Justin." Säger jag och kysser honom på kinden igen.

-"Jag älskar dig med." Säger han och ger mig en snabb kyss på pannan. En liten stund senare stannar han bilen och jag springer in och hämtar Luna. Vi kör snabbt hem och lägger oss. Jag hinner bara lägga mig i sängen, sen somnar jag.


______________________________________________________________________________


Förlåt att jag inte har skrivit :/ Ska verkligen bättra mig, lovar!


Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards