justinnovell

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

One less lonley girl :)

Av Emilia Skoglund - 16 juni 2012 16:17

Kapitel 41





Jag tittade besviket på min arm. Flera veckor hade gått men ärren var inte borta än. Ingen på filminspelningen hade sagt något, men jag såg att dom stirrade. Jag hade flera gånger försökt prata med Josh, men han hade bara tittat bort. Hur jag än gjorde blev det fel. Förutom idag..



Det var som en vanlig dag på filminspelningen. Alla pratade med alla, förutom jag. Jag bara satt i min trailer och smekte mina sår. Det var tyst, lungt. Plötsligt knackade det på dörren. jag ryckte till, jag hade ju precis spelat in en scen! Inte var det min tur igen? Dörren öppnades försiktigt och en gyllenbrun Josh stiger in. Jag blir plötsligt nervös. Vad kan han vilja?

"Hej Michelle.." säger han försiktigt. Jag kommer på att jag blottar mina sår och drar snabbt tillbaka tröjan.

"Hej." Får jag fram.

"Får jag fråga en sak?" Tystnad.

"Ja.. jag antar det.." Han sätter sig ner bredvid mig och småler.

"Vi ska bada nu. Vill du följa med?" Tystnad. Igen.

"Jag vet inte.. jag tror inte det." säger jag och kastar och blick på min arm. Josh ser också ner på den. Han sträcker ut sina händer och drar sakta, sakta, upp tröjärmen. Jag vill rycka tillbaka armen men kan inte röra mig.

"Förlåt," säger han och lyfter armen mot sin mun, "det var inte meningen att få dig att må så dåligt." Han kysser såren, varenda ett. Jag biter mig hårt i läppen för att inte kasta mig i hans famn. Han släpper taget och böjer säg istället ner mot min väska. Han letar upp min bikini och drar försiktigt av min tröja. Jag kan fortfarande inte röra mig. Sakta knäpper han upp min bh och ersätter den med bikini toppen. Han kysser mig mjukt på halsen. Han vände mig om igen, knäppte upp mina byxor och drog av dom. Han tar ett stadigt grepp om min midja.Han står där en stund och vi båda andas häftigt. Sen drar han av mina trosor och ersätter även dom med bikini underdelen. En pinsam tystnad råder. Han tar kärleksfullt min hand och leder mig ut ur trailern, ut till solen. Jag känner värmen bränna mot ansiktet och ser utan att tänka upp, men ångrar mig snabbt. Ögonen sved till. Josh skrattar och jag kan inte låta bli att le. Vi springer tillsammans ner till stranden och hoppar skrattande i vattnet. Jag skriker till, vattnet är inte särskilt varmt. 

"Du vänjer dig!" Ropar Josh och lyfter upp mig. Jag stirrar rakt in i hans bruna ögon, som är snäppet ljusare än Justins. Innan något mer händer hoppar jag ner i vattnet och ler nervöst. Josh börjar skratta.

"Jag bara ställer till det för dig, eller hur?" säger han och ler fånigt. Som svar skvätter jag vatten på honom, vilket var en dålig ide då han påstår att han är vattenkrigets kung. Han lyfter upp mig och kastar ner mig i vattnet. Jag kommer snabbt på fötter igen men hinner inte göra mer förän han skvätter vatten på mig flera gånger. När han till slut inte orkar mer börjar han skratta istället och jag bara skakar på huvudet.

"Idiot." säger jag glatt. Josh ler men ser plötsligt rakt förbi mig. Jag vänder mig om och ser Justin komma gående. Utan att tänka mig för springer jag och på stranden och kramar om honom. Han suckar högt och jag släpper förvånat taget.

"Vad..?" frågar jag men kommer snabbt på att jag är helt blöt. Under tiden har Josh hunnit komma upp på stranden och ler nervöst mot Justin, som tar av sig kepsen.

"Ska vi bada då?" frågar han och tar av sig tröjan. Jag ler och hoppar i vattnet.

"Kom då!" ropar jag. Både Josh och Justin kastar sig i vattnet och för en sekund önskar jag att jag kunde ha båda.




Jag vaknar för kanske femte gången av att Justin hostar och nyser. Hans hals är torr och näsan rinner. Stackaren har blivit sjuk, antagligen för att vattnet inte var riktigt uppvärmt. Jag klappar honom försiktigt på pannan. Han är kokhet. Jag går ner för trappan och hämtar lite is.

"Håll den här mot pannan." säger jag lungt, "det kanske hjälper lite." Han snyter sig och lägger sig ner, men han tar inte isen.

"Jag orkar inte.." viskar han hest. Jag lägger påsen mot hans huvud men han föser argt bort den.

"Lägg av! Det är obehagligt!" säger han. 

"Men du måste kylas ner. Du är jätte varm!" försöker jag. Men Justin reagerar inte. Han har slumrat till. Jag håller min fria hand mot isen en stund och lägger sedan den på hans panna. Justin ler försiktigt. 

"Mycket bättre." säger han och försöker sig på ett leende. 

Idag är sista inspelningen på filmen. Sen är den klar. Det känns skönt, en samtidigt ledsamt att behöva lämna alla andra. Vi hade alla kommit bra överens. Men det kommer kännas värst att lämna Josh. Vi båda hade kommit överens att inte prata mer efter inspelningen, men vi båda höll med om att det skulle bli svårt. Allt det vi gått igenom tillsammans, det var svårt att säga att vi inte skulle sakna varandra. 




Filmen var klar. Slut, bara sådär. Nu stod jag, Amandla, Josh och Willow bredvid varandra och log. Varför vi var glada förstod jag inte. Jag skulle i alla fall sakna dessa människorna, väldigt mycket. Dom var mina vänner. Hela högen. Jag suckade ljudligt.

"Jaha, då var det väll dags att åka hem." sa jag ledsamt. Alla nickade besviket.

"Det har verkligen varit kul att jobba med er." säger Amandla och ser ner på sina skor. Jag möter Willows blick och vi båda tänker samma sak. Kramkalas! 

Alla kramar alla. En gång eller flera. Till slut bestämmer jag mig för att kalaset ska vara slut och lämnar alla med ett "Hejdå, lycka till med karriären! Jag kommer sakna er alla.". Jag hinner inte mer än ut förän Josh springer ifatt mig.

"Det var verkligen kul att få arbeta ihop.." säger han och jag tycker mig höra en gnutta sorg i hans röst. 

"Detsamma." säger jag kort. Jag har verkligen inte lust att börja gråta mitt i allt, och Josh verkar förstå. Han nickar kort och ger mig en snabb kram innan han klampar vidare till sin motercykel. Jag ser honom åka iväg och kan inte undgå att sakna våra motorcykel färder.

_____________________________________________________________________________


Jag åker till Gotland i en vecka så det kommer bli dålig uppdatering. Sämre än det är nu... hursomhelst Ha ett gött sommarlov! 


 
 
Ingen bild

moa

16 juni 2012 19:39

lova att skriva så fort du kommer hem!

Emilia Skoglund

22 juni 2012 09:39

Kom hem igår natt, har redan börjat skriva ;D

 
Ingen bild

Mathilda

16 juni 2012 23:09

meeeeeeeeeeeeeer :D ♥

 
Ingen bild

Nardos

18 juni 2012 11:37

asså ,jag började läsa denna novell idag , och jag har läst ut hela , men det jag vill säga är att det låter sjukt , fel att han drar av hennes byxor bh trosor , ochj tar på henne en bikini , vem är hennes kille liksom? det låter bara sååå fel , men annars måste jag säga att denna novellen , var sjukt bra & spännande !!
om man fastnar i den , och liksom vill inte sluta läsa !
kram.

Emilia Skoglund

22 juni 2012 09:43

Haha jo, det var mest för jag ville att något lite.. spännande skulle hända xD Vad roligt att du gillar den!
Kram!

 
Emelie

Emelie

23 juni 2012 01:10

Jätte bra! <3

http://bieberrstorys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Skoglund - 22 juli 2012 19:19

Men bloggen läggs ner. Kapitlen kommer vara kvar men jag tänker inte skriva mer. Har varken tiden eller orken. Tack för att ni läsare var så engagerade! ...

Av Emilia Skoglund - 29 juni 2012 11:20

Kapitel 41   Del 1     Hur skulle mitt liv se ut om det inte var Justin jag mötte på flygplatsen, utan Josh? Skulle det se ut ungefär såhär?:     Vi hör en massa flickor skrika när vi kommer in på flygplatsen. Först låter det som om d...

Av Emilia Skoglund - 28 juni 2012 08:10

Jag skulle bara säga att jag håller på med ett kapitel, ett lååångt kapitel. Typ som gör att gottgöra er, för att ni är så flitiga läsare! :) Jag kan inte säga vad det handlar om, men jag hoppas verkligen att ni kommer tycka att det var värt att vänt...

Av Emilia Skoglund - 29 maj 2012 19:24

Kapitel 40         Jag hade varit väldigt stressad på senaste tiden. Filmen, intervjuer, familjen, jag hade helt enkelt inte tid, och som grädde på moset hade jag inte längre Josh att prata med. Livet var inte lätt.  "Jag sticker nu, h...

Av Emilia Skoglund - 23 maj 2012 20:37

Kapitel 39       Jag stirrar upp i taket. Vad ska jag göra? Jag kastar en snabb blick på klockan. 02.53. Utan att tänka klart smyger jag upp ur sängen och bytar om till linne och mjukisbyxor och går hem till Josh.      Det är helt tyst ...

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards