justinnovell

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Emilia Skoglund - 6 januari 2012 20:21

Kapitel 8



Justins säng var otroligt skön. Jag ville stanna i den hela dagen! Jag satte mig upp och såg mig omkring. Justin verkade inte vara här. Jag reste mig upp och gick ner för att äta frukost, när jag ser något stort svart på väggen. Jag ser lite suddigt för att jag är trött, så jag blinkar flera gånger innan jag ser att det är en enorm spindel. Jag skriker till och då kommer Justin upp.

-"Hey vad är det som.. AH! Vad är det för något?" Han skriker som en tjej när han ser spindlen. Jag tar tag i hans hand och vi springer skrikande ner för trappan.

-"Justin du måste döda den!" Justin tittar på mig som om jag vore galen.

-"Aldrig i mitt LIV att jag rör den där hemska saken!" Jag tittar bedjande på honom.

-"Men Justin... kom igen, ta ett glas, fös ner den på golvet och sätt glaset över den! 

-"Men om det är så lätt varför gör du det inte själv?" Jag skrattar till och kollar honom rakt i ögonen.

-"För att jag är en tjej, och du är min pojkvän, och jag älskar dig" Justin suckar och går in i köket hämtar ett glas, sen tar han min hand och vi går upp för trappan. Men spindlen är borta. Så jag bestämmer mig för att skoja med Justin...

-"Åh herregud den sitter i ditt hår Justin!" Han börjar skrika och hoppa upp och ned medans han skakar huvudet.

-"AH TA BORT DEN TA BORT DEN!!!" Jag börjar skratta och han slår till mig på armen. men sen tittar han allvarligt på mitt huvud och jag tänker att den går jag inte på.

-"Ha ha Justin, jag går inte på den. Du är dålig på att ljuga." 

-"Okey, jag ljuger inte. Jag lovar, du kan ju känna själv..." Han ser faktiskt livrädd ut och jag börjar hoppa upp och ner precis som Justin gjorde. Då börjar han skratta och jag kramar om honom. Då ser jag att spindlen sitter på väggen igen och jag släpper genast taget, vänder honom om och puttar fram honom en bit. Jag märker direkt att han inte tänker göra det så jag tar glaset, föser ner den enorma spindlen som genast börjar springa och lägger glaset ovanpå den. Sen kollar jag på Justin.

-"Vad ska vi göra nu då?" Han rycker på axlarna, sen springer han iväg, hämtar ett papper och föser in det under glaset. 

-"Du får lyfta ut den." Säger han och pekar på glaset.

-"Eh, jag vill inte vara sån men vem var det precis som riskerade sitt liv när hon nästan rörde spindlen och la glaset på den?" Justin skrattar, börjar lyfta pappret och glaset, men tappar pappret på något sätt och spindlen hoppar upp på min hand, jag skakar av den och den springer och gömmer sig i ett hörn.

-"JUSTIN det var väll onödigt!?" Han skrattar åt mig igen.

-"Vet du vad, vi ringer Kenny istället. Han får ta hand om detta." Jag tycker det låter som en bra idé och vi går ner och äter frukost. Efter ett tag kommer Kenny och frågar vad som har hänt. När Justin förklarar skakar Kenny bara på huvudet och går för att leta efter spindlen. Efter ett tag hör vi hur han skriker till, och vi springer och kollar. Han står och kollar på en bokhylla.

"Det ser ut som om er spindel är mamma" Säger han med ett hånflin. Då ser jag det också. Tusentals små spindlar som kryper runt. Jag ställer mig bakom Justin och vi smyger sakta ut ur rummet. Sen ringer Justins mobil. Det är Chaz och Ryan som vill träffa mig. Så Justin och jag bestämmer oss för att möta dom på stranden.



_______________________________________________________________________________



Jag vet det blev långtråkigt men vet inte vad jag ska skriva :P Mer imorgon eller idag, vi får se :) Puss!

Av Emilia Skoglund - 6 januari 2012 12:37

Kapitel 7




Längst fram, bland dom galnaste fansen, där står jag med min 10åriga lillasyster och vi skriker som galningar. Alla skriker. Man blir halvt döv. Efter att ha stått där i vad jag tror var 10 minuter, säger dj:en:-"GIVE IT UP FOR JUSTIN.... BIEBER!" Alla tjejer blir galna och skriker ännu högre. Allt jag kan tänka på är att min pojkvän står uppe på scen och ska sjunga "Baby". Det kommer en massa rök sen står han där, Justin Bieber. Miriam klättrar upp på min rygg. Hon sitter där och gråter och Justin vinkar och sjunger, och ler. Efter ett antal låtar kommer en tjej fram och frågar Miriam om hon vill vara Justin's "One less lonley girl" och eftersom Miriam inte visste något om det börjar hon skratta hysteriskt och skriker:-"YES YEEEEEEEEEEEEES!!! YEEEES!!". Jag skrattar och följer med upp på scenen. Justin ler och tar Miriam i handen och leder fram henne till stolen. Hon sitter där och gråter och jag kan inte låta bli att skratta. Hon ser så lycklig ut! Justin ger henne blommor och sjunger för henne, och Miriam kramar om honom.  Bästa kvällen någonsin.



Efter showen möter vi Jusin backstage. Jag säger åt Miriam att gå till Jaden, som verkar tycka det är kul att gå runt med en 10årig flicka i handen. Jag är glad att jag äntligen får lite ensamtid med Justin.

-"Så, Miriam blev glad märkte jag!" Han kramar om mig och jag skrattar till.

-"Ja, hon hade ingen aning! Hon fyller ju år idag, det var den bästa presenten någonsin sa hon!" Justin skrattade och log.

-"Ska du åka med mig hem?" Jag nickade. Jag gick iväg och hämtade Miriam och Justin körde oss till hotellet. Miriam rusade in och berättade allt från att ha fått vara på scen med Justin och hur han sedan hade kört oss hit. Jag sa till mamma att jag åkte med Justin hem, sen åkte vi tillbaka till showen. Bussen vi skulle åka i var enorm. När vi kom in såg jag att det fanns xbox, och jag nästan hoppade av glädje.

-"XBOX!! Justin vi MÅSTE spela sen!" Det bler att vi spelar Mario Cart, och jag vann hela tiden. Till slut blev Justin sur på mig och kysste mig för att distrahera mig. Vi slutade spela och kysstes istället. Det var härligt, allt var så bra med Justin! När vi ligger och myser, skakar plötsligt hela bussen och alla saker flyger omkring, och Justin håller fast i soffan och håller fast i mig för att jag inte ska trilla av. När allt lugnat ner sig kommer Scooter in och frågar hur vi mår. Justin tittar på mig och ler. Sen ser han sitt xbox.

-"Ja, vi mår bra, men det gör nog inte mitt xbox..." Jag skrattar till och Justin börjar gapflabba. Men Scooter ser bara allvarlig ut. Jag förstår att något är fel och tittar på honom.

-"Justin, bussen har åkt av vägen, elen försvann. Eftersom vi är den sista bussen har dom andra redan åkt iväg. Vi är fast här tills imorgon." Justin och jag tittade på varandra. 

-"Men... jag menar vi måste ju ha någon som har mobil..." Försökte jag.

-"Ingen tekning." 

-"Men vi måste ju ändå kunna ringa 112.." Började Justin.

-"MEN JUSTIN TROR DU INTE VI HAR FÖRSÖKT?!" Justin kollade ner i golvet.

-"Justin förlåt, men jag är bara orolig över hur alla mår och.. förlåt mig." Jaustin nickade och sa att det var lungt, sen gick Scooter ut. Jag kunde se på Justin att han var orolig, för han gick fram och kramade om mig. Jag tog upp min mobil och kollade om jag hade teckning. 

-"Justin... Justin! Justin jag har teckning!! Jag ringer 112 nu!" Justin kollade på mig som om han inte trodde det var sant. Medan jag ringde gick han och han och hämtade Scooter. Alla blev jätteglada och inom 20 minuter var polisen och ambulansen här. Justin, jag och Jaden åkte i en bil, och resten i en annan. Efter halva vägen somnar jag, och vaknar sen upp i Justin's rum....


_____________________________________________________________________________


haha ja så långt det blev... :O men nu ska jag till en kompis skriver en till sen :)

Av Emilia Skoglund - 6 januari 2012 09:51

Kapitel 6



Nästa morgon vaknade jag av att Miriam hoppade i min säng. Jag kramade om henne och sa välkommen hem, sen gick jag in på toaletten. Min maskara hade runnit och mina ögon var röda. Jag insåg  inte förens nu att jag hade gråtit under hela tiden som Justin och jag pratat. Jag torkade bort maskaran och sköljde ansiktet, nu såg jag mycket bättre ut. Miriam tog min hand och vi gick ner tillsammans. Det var mysigt att äntligen ha henne hemma. 

-"Så nu är det dags att vakna tycker du? Klockan är redan halv ett, sömntuta! Och Justin var här, han ville träffa dig men jag sa att du sov, så han gick. Han ville att du skulle ringa när du vaknade, det var tydligen viktigt." Mamma såg orolig ut, men jag brydde mig inte så mycket om det. Jag satte mig ner, åt min frukost sen gick jag upp igen. Jag ringde Justin men ingen svarade. Efter en stund ringde jag igen, då svarade han.

-"Hey, hoppas du mår bättre idag. Jo, jag ska på turne, och jag ville att du skulle följa med, men... Scooter sa att det var bättre om du stannade hemma, för din egen skull. Jag kommer hem igen om ungefär 3 månader." Jag kunde knappt fatta att jag skulle vara utan Justin i 3 månader. Det var helt galet. Jag blev först jätte ledsen, men sen kom jag ihåg att det var ju faktiskt hans jobb. Jag kunde ju inte stoppa honom från att göra det, och alla hans fans. Sen kom jag på en sak, och blev genast jätte glad.

-"Men du ska ju spela i Kanada! Och jag har köpt biljetter! Jag och Miriam hade planerat att åka dit och kolla på dig, så då blir det ju inte helt fel heller, jag får träffa dig lite i alla fall." Vi blev båda jätte glada och Justin sa att Kanada låg sist på listan, så då kunde vi åka hem tillsammans. Jag sprang ner och berättade allt för Miriam, som också blev jätteglad. Mamma bestämde att hela familjen skulle åka till stranden, så det gjorde vi. Stranden var full av kändisar, och alla visste vem jag var. Paparazzin hade tydligen sett mig och Justin, och kändisarna hade tydligen sett tidningarna så alla kom fram och sa grattis. Det var riktigt coolt!


Till slut var det två dagar kvar innan konserten, så vi bestämde oss för att åka. Jag längtade hela tiden efter att få krama om Justin igen, och efter att få kyssa hans läppar. Miriam såg tydligen det på mig och hånade mig hela tiden, men även hon var jätte taggad över att få träffa Justin igen. Jag hade gjort en deal med honom att låta Miriam bli "One less lonely girl" för jag visste att hon skulle bli super glad då. 


När det äntligen var dags för showen, var både Miriam och jag jätte ivriga. Vi kunde inte stå stilla utan gick hela tiden runt. Jag letade efter Justin, och Miriam bara följde efter mig. Plötsligt kände jag en hand på min axel, och när jag vände mig om stod en av Justin's vakter där. Jag följde efter honom och han visade mig bakvägen. När jag och Miriam kommer in ser jag först Scooter och Jaden, som också ska vara med, sen ser jag Justin. Miriam börjar skrika så jag lägger handen framför hennes mun, men alla tre hörde och vände sig om. När Justin såg mig blev han överlycklig, och kom gående mot mig. Miriam blev också överlycklig och spran fram och kramade om Justin, men sen ser hon Jaden, som hon gillar mer än hon gillar Justin, springer förbi Justin och rusar fram till Jaden. Hon börjar snacka med honom, ber om autograf osv. Justin kommer fram till mig och kysser mig. 

-"Jag har saknat dig." Säger han. 

-"Jag har saknat dig med!" Säger jag och kysser honom igen. Sen hör man en röst och Justin kramar om mig, kysser mig sen springer han iväg. Jag och Miriam tar oss ut och lyckas på något vis hamna längst fram. Nu börjar snart showen...


_____________________________________________________________________________


Idé brist, haha. Men får se tror jag skriver mer idag. Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards