justinnovell

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Emilia Skoglund - 9 januari 2012 19:36

Kapitel 11



När jag vaknade kände jag en längtan efter Justins läppar. Jag började leta i huset efter honom men han var inte hemma verkade det som. Jag såg en lapp på kylskåpet och gick fram och läste den. "Hej! Hoppas du mår bättre idag, jag var tvungen att gå några ärenden så jag bad Selena komma över och hålla dig sällskap. Älskar dig <3" Jag kollade mig omkring men såg inte Selena någonstans. Jag öppnade kylskåpet, tog fram lite youghurt och hällde upp i en skål.

-"Hej, hur mår du?" jag hoppade till och vände mig om.

-"Oj, jaha, hej, jag märkte inte att du var här." Sa jag när jag såg att det var Selena.

-"Du, jag är så ledsen för det som hände med din lillasyster." Selena såg med en ledsen min på mig. Jag log lite och sa att det inte var någon fara. 

-"När kommer Justin tillbaka då?" Undrade jag.

-"Jag vet inte, men inte på ett bra tag tror jag. Vill du gå ut och ha kul eller ska vi stanna här och kolla på någon film?" Jag tänkte först be henne att gå för jag behövde lite ensamtid, men sen tänkte jag att hon tog sig tid att komma så jag kunde inte bara köra hem henne. 

-"Visst, vi kan ju åka ut och gå på stranden. Jag har inte varit ute på ett tag, märker att jag börjar bli lite blek!" Skrattade jag. Selena log och klappade mig på armen. 

-"Okej, då gör vi det."

"Det var mysigt att gå på stranden, och Selena var jätte trevlig. Hon visste precis vad hon skulle säga och vi blev mycket bra vänner. När dagen gick mot sitt slut ringde Selenas mobil och hon svarade.

-"Hej Justin!"

-"Hey, hur går det? Mår hon bra? Och... vänta, är du utomhus? Gick du aldrig till henne?!"

-"Haha Justin lugna ner dig, hon mår bättre nu så vi bestämde oss för att ta en tur till havet. Är du hemma nu eller?" 

-"Nej, men snart. Ni kan börja komma hem till mig." Selena sa hejdå och vi började dra oss hem mot Justin.

-"Du är så snäll Selena. Du hade inte behövt komma, om du inte ville." Hon skrattade och sa att det inte gjorde något, vi hade ju jätte roligt. När vi kom tillbaka var Justin väldigt stressad och hade knappt tid med mig.

-"Michelle är det säkert att du mår bra? Du kanske borde sova lite, du är ganska svag..." Jag blev lite irriterad över hur han behandlade mig som ett barn och snäste och var kort mot honom.

-"Ja. Visst. Tack då." Han lutade sig fram för att kyssa mig men jag ryckte undan huvudet. Han kollade lite besviket på sig men sen vända han sig om och gick in i köket.

-"Jag måste gå igen snart, men kommer tillbaka vid åtta." Han drack något som såg ut att vara gröt sen sa han hejdå och gick ut. Jag började ångra mig för att jag var så elak mot honom. Selena märkte det och höll om mig. Jag började gråta och hon höll om mig hårdare. 

-"Såja, såja. Jag vet att det är svårt. men du är otroligt stark. Jag skulle inte klara av det så bra som du." Jag lugnade ner mig och kollade Selena i ögonen.

-"Jag vill inte vara stark längre. Jag har varit stark för länge, jag vill också bli kramad när jag mår dåligt. Jag vill inte alltid vara den starka!" Selena kramade om mig igen.

-"Du gråter inte för att du är svag. Du gråter för att du har varit stark för länge." Allt hon sa la sig så bra i mitt hjärta. Jag blev glad när hon var här. Plötsligt ringde Selenas mobil och hon släppte taget om mig. Hon pratade en stund innan hon la på.

-"Jag måste gå. Förlåt, jag hade hemskt gärna stannat men det har hänt en sak med en av mina hundar, jag kommer tillbaka så snabbt som möjligt."

-"Nej kom inte tillbaka, jag vill prata lite med Justin sen, och hoppas det går bra." Sa jag och Selena log och gick. Plötsligt slog tanken mig att jag var ju ensam i Justin Bieber's hus. Jag började fnittra. Sen kom ett bubblande skratt och jag låg ensam och skrattade. Efter ett tag slutade jag skratta. Istället log jag. Jag kom ihåg alla minnena jag hade med Miriam. Jag var ändå glad att vi hade så fina upplevelser och även om jag saknade henne så visste jag att hon hade det bra. Efter ett tag så somnade jag, men vaknade ett tag senare av en dörr som öppnades och en väldigt glad Justin kom in. När han såg att jag var klar såg han ledsen ut och sa bara hej. Jag ställde mig upp och gick fram till honom.

-"Justin, förlåt att jag snäste så åt dig. Men jag var bara ledsen då. Och tack för att du bjöd över Selena, hon har verkligen varit snäll." Justin log och kysste mig. Jag kysste tillbaka. Vi kysstes hela vägen upp till hans rum. Sen började vi klä av oss. Nästa morgon vaknade jag med bara täcket över mig. Även Justin hade bara täcket över sig....


_____________________________________________________________________________


haha oops lite kul hade dom där    menmen ^^















Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards