justinnovell

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Emilia Skoglund - 17 januari 2012 18:00

Kapitel 15



Jag var varje dag ute med Tycoon och vi gick långa rundor på stranden med Justin. En dag hade mamma kommit fram till mig och börjat prata om pengar, något jag aldrig hade tänkt på innan. Det var då jag märkte att jag inte hade något att göra med mitt liv. Jag hade mamma, min pojvkän och en urgullig hundvalp. Men sen då? Jag hade ingen speciell talang och kan inte bli känd (känd var ett val eftersom Justin hade kunnat hjälpa mig), så vad skulle jag göra? Jag hade alltid älskat djur, och det fanns en djurpark inte långt ifrån där jag bodde, Justin och jag hade kört förbi den ett antal gånger. Så jag tänkte att kanske det skulle vara en bra framtid för mig? Att jobba med djur som jag älskar och ändå ha nära till Justin. Det var bra, tyckte jag. 

-"Vad tänker du på?" Jag vaknade ur mina tankar. 

-"Va?" Frågade jag. Justin skrattade till.

-"Haha jag sa vad tänker du på?" Log han.

-"Nej jag tänker bara på vad jag ska göra sen..." Mumlade jag.

-"Sen?" Han kollade frågande på mig.

-"Ja, mitt liv, jag är ju inte 16 föralltid, jag måste skaffa jobb osv.. jag funderar på att jobba på zoo." Justin nickade instämmande.

-"Du skulle passa som det. Apa som du är, skulle kunna underhålla alla!" Jag kollade förvånat på honom sen slog jag till han på armen. 

-"Tack för den! Du skulle inte vara så dum där själv, riktigt snygg apa! Skulle kunna bli många apbebisar..." Log jag. Han skrattade och kysste mig på munnen.

-"Men helt ärligt tror jag du skulle kunna klara det riktigt bra." Jag försvann in i min egen värld igen. Skolan skulle börja om ca. 2 veckor, och jag var ganska orolig över vad dom andra skulle tycka om mig. Jag undrade över om jag skulle få några vänner. Och om dom skulle va riktiga. Hur skulle jag kunna veta om jag kunde lita på dom eller om dom bara var min vän för att få träffa Justin? Jag önskar jag fick privatlektioner precis som Justin fick. Men å andra sidan så har Justin knappt några kompisar.



Veckorna gick och det blev skola. Justin hade lovat att köra mig till skolan eftersom den låg en bit ifrån där vi bodde.

-"Tänk om dom inte gillar mig. Tänk om dom uttnytjar mig bara för att få träffa dig?" Sa jag när vi stannade utanför skolan.

-"Ja, det kan bli så. Men jag tror du märker om folk är äkta eller inte. Du märkte ju det på mig." Sa han och log. Jag hoppade ut ur bilen och gick mot expeditionen. Rektorn följde mig till mitt skåp och jag låste upp det. Jag hade riktig tur att jag hade mitt skåp mellan Ryan och Chaz, som kom gående.

-"Hey Michelle!" Ropade Ryan. Jag gick fram och kramade om dom. Ryan gav mig en kyss på kinden, vilket jag tyckte va lite udda men brydde mig inte så mycket om det. Vi tog våra böcker och gick till vår första lektion, matte.


När vi kom in var det fullt av ungdomar där inne. Jag gick och satte mig vid en tom bänk för Ryan och Chaz gick till sina vänner. För att veta vad jag hade att göra med öppnade jag matteboken och började bläddra. Efter en stund kännde jag hur det stod någon och tittade på mig. Jag kollade upp och såg fyra för sminkade tjejer stå och tugga tuggummi.

-"Kan jag hjälpa er med något?" Frågade jag. Tjejerna skrattade och kollade bitchigt på mig.

-"Vad är det mellan dig och Ryan?" Frågade den ena. Jag suckade och tänkte att detta får inte hända.

-"Det angår inte dig." Sa jag och tittade ner i boken. Då lutade sig tjejen mot mig och blängde på mig.

-"Nu berättar du för mig, annars kommer du få seriösa problem, fattar du det?" Jag kollade henne rakt in i ögonen.

-"Det angår inte dig sa jag, och om du inte tar och lämnar mig ifred nu så är det du som kommer få seriösa problem, fattar du det?" Jag såg att hon blev lite orolig men reste sig snabbt och skrattade bort det. Jag kollade ner i min bok igen. Då ryckte hon mig i håret och jag flög upp.

-"VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED?" Skrek jag. Alla vände sig om. Tjejerna såg ännu mer rädda ut nu och gick iväg. Jag satte mig ner igen och då kom läraren in. Han var kort och tjock, och sträng. Han började babbla på om något som verkligen inte handlade om matte, när en tjej med mörkt långt hår smällde upp dörren.

-"Sen som vanligt, Mariah. Vilken bra start på den nya terminen. Gå genast och sätt dig bredvid tjejen där borta." Sa han och pekade på mig. Mariah kollade ner i golvet och gick och satte sig bredvid mig. Jag sa hej och hon log mot mig. Jag hade en känsla av att vi skulle bli bra vänner, för vi pratade mycket på rasterna. Efter skolan bestämde vi att vi skulle mötas imorgon, och sen sa vi hejdå. En bra dag blev det i alla fall.


_____________________________________________________________________________


Jaa, har inte uppdaterat på länge förlåt så mycket för det :( 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards