justinnovell

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Emilia Skoglund - 18 januari 2012 18:17

Kapitel 16



När Justin kom skyndade jag mig in i bilen för att ingen skulle se vem jag åkte med. När jag stängt dörren lutar han sig fram och kysser mig på munnen.

-"Hej!" Sa jag och log.

-"Hej, hur var det?" Frågade han. 

-"Super, jag träffade en tjej som heter Mariah och vi blev ganska bra vänner. Vi ska mötas här imorgon." Justin såg lite orolig ut. 

-"Vad hette hon i efternamn?" Jag förstod inte varför han undrade det.

-"Jag tror hon hette.. mm... McNielsen tror jag. Hurså?" Justin harklade sig och startade bilen. Jag petade han på armen och han tog ett djupt andetag.

-"Jo, jag bara tyckte att jag kände igen namnet, för det var någon som blev allvarligt skadan när jag gick i 3an, så det kanske va hon. Men jag vet inte." Jag lutade mig bak i sätet och tog upp min mobil. Jag hade nyligen skaffat twitter, och hade redan över 60'000 som följde mig. Jag kollade igenom min lista och följde några, och twittrade "På väg hem från skolan, bra dag men nu ska det bli skönt att få komma hem!" Efter bara 2 minuter kom det en massa svar. Jag la undan mobilen och Justin körde in på uppfarten. Han verkade trött och hade rosiga kinder så jag började bli orolig för honom. Vi hoppade ut ur bilen och så fort vi kom innanför dörren la Justin sig i soffan och blundade. Jag gick fram och kände på hans panna, den var riktigt varm.

-"Justin, jag tror du håller på att bli sjuk." Han gnuggade sig i ögonen och satte sig upp.

-"Nej, jag är inte sjuk, jag mår bra... fast kan du ge mig en huvudvärkstablett?" Jag la huvudet på sne och höjde ögonbrynen. Han suckade och kollade mig i ögonen.

-"Okej då, du hade rätt, jag mår inte så bra.. kan jag få den huvudvärkstabletten nu?" Jag nickade och kysste honom på pannan.

-"Nehej, ingen kyss på munnen?" Sa han lite irriterat. 

-"Vill inte bli smittad, men du kan få en slängkyss om du vill?" Sa jag och hånlog. Han suckade och la sig ner igen. Jag hämtade ett glas vatten och tog en brustablett till honom, sen plockade jag upp Tycoon som hade hoppat runt mig ändå sedan jag kom hem. 

-"Jag går ut en stund med Tycoon." Sa jag och tog på honom ett koppel. Justin sträckte bara upp sin hand och vinkade, så jag gick ut. 



När jag kom tillbaka sov Justin, och Tycoon var lika trött så han gick och la sig i sin korg. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag letade upp Mariahs nummer i katalogen vi fått. Det gick fram signaler men ingen svarade. Jag la ifrån mig telefonen och precis när jag började gå ringde det igen. Jag ville inte väcka Justin så jag kastade mig på den och svarade snabbt.

-"Hej, det är Michelle." 

-"Hej Michelle det är Mariah! Förlåt jag hann inte svara, ville du  något speciellt?"

-"Nja, jag har bara ganska tråkigt, för Ju... ehm min pojkvän är sjuk, så jag undrade om du ville göra något lite senare? Min hundvalp vaknar nog snart så jag måste gå en runda med honom då."

-"Visst, det går bra. Ehm, ska vi mötas vid glasskiosken på stranden? Du kan ringa när den vaknar."

-"Ja, då ringer jag dig sen! Hedjå!"

-"Hejdå!" Det var skönt att ha mer än killar att prata med, jag hade kännt mig lite ensam på senaste tiden, dem ända tjejerna jag hade pratat med var min mamma, Pattie och Mama J och dom var vuxna, så jag hade ingen att prata tjejsnack med. Men med Mariah var allt det ändrat. Jag rycker till av att Justin stönade där nere och smög ner för att kolla hur han mådde. Han hade tårar i ögonen och snyftade tyst. Jag gick fram till honom och klappade honom på huvudet.

-"Justin, ska vi åka till doktorn kanske? Jag börjar bli orolig, du verkar inte må så bra." Jag såg en tår rann ner från hans kind och jag kysste honom lätt. Han tittade oroligt på mig och andades fort. 

-"Ja.." Jag tog upp min mobil och ringde Justin's mamma, som kom inom kort med en doktor. Doktorn undersökte Justin men kom bara fram till att han hade influensa, bara en lite obehagligare verision. Så Justin fick bara lite tabletter och sen gick doktorn och Pattie. Men tabletterna verkade bara i en stund och jag började tro att det var mer allvarligt...


_____________________________________________________________________________


Förlåt men jag vet inte vad som ska hända mer :( försöker verkligen komma på!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards