justinnovell

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Emilia Skoglund - 20 januari 2012 07:06

Kapitel 20




Jag vaknade av att något mjuk slickade mig i ansiktet. Jag kollade upp och där satt Tycoon. 

-"Aaaw gubben! Ska vi ta en promenad? Ja, hoppa ner så kommer jag." Jag reste mig och Tycoon hoppade ner. Jag gick och på mig mjukisbyxor och ett linne. Justin sov fortfarande. När jag kom ner från trappan kom Tycoon springande med kopplet i munnen. Jag kunde inte hjälpa att berömma honom med en godis. Vi gick ut en runda vid stranden, vilket var riktigt dumt att göra utan mobil. För inom kort flockades papparazzin runt mig och frågade om Justin. Jag bara gick vidare, för jag orkade inte svara. En som ialla fall gillade detta var Tycoon, som sprang och hälsade på alla. Men till slut blev det för mycket och några trampade på Tycoon, så jag lufte upp honom och sprang hem. Inte ens när jag var halvvägs hem lugnade det ner sig, och jag började bli rädd. Jag smällde igen dörren och Justin vaknade.

-"Varför smäller du så i dörren?" Frågade han. Jag pustade ut och satte mig i hans knä.

-"Aldrig i mitt liv att jag går ut igen utan mobil. Jag fick springa hem!" Justin kramade om mig.

-"Vad sa dom då?" Frågade han och kysste mig på kinden.

-"Dom undrarde hur du mådde. Och jag svarade inte. Jag vet inte ens hur dom kom på det." Justin ryckte på axlarna och puttade ner mig på soffan. Jag skrattade och drog honom mot mig. Vi låg där länge och kysste varandra, ja, ändå tills Tycoon kom upp och ville vara med. Så vi låg där alla tre och bara chillade, såg på tv. Sen bestämde vi oss för att gå ner till stranden igen. Jag var lite tveksam, men nu var ju Justin med. Så vi gick och badade, till och med Tycoon älskade vattnet. Så blev det kväll, och det började bli mörkt, så vi gick hem. Jag hade fått en tillsägelse i skolan, och dom sa att om jag hamnar i bråk med Mikki igen blir jag religerad. Och då skulle inte mamma bli så glad. Men jag hade lite tålamod och lät ingen köra med mig, inte ens lärarna. Jag var tydligen "uppkäftig" på lektionerna och hade blivit utkastad flera gånger för att jag skrattat. Jag gick på samma skola som Justin gick på innan, så alla lärare visste vad dom hade att göra med. För både Justin och jag var bråkstakar, och skrattade hela tiden. Vilket inte var så omtyckt hos lärarna.



Jag rusade iväg in i klassrummet. Jag var sen. Men vi hade engelska, och engelskläraren tyckte om mig, så det var lungt. Jag gick in och satte mig bredvid Mariah. Mikki tittade argt på mig hela tiden, vilket inte störde mig alls. När lektionen var slut hade vi långrast, så jag skulle ut och spela bakset. Men innan jag ens kommit halvvägs på planen ställde sig Mikki framför mig. Jag himlade med ögonen och försökte gå förbi mig. Hon stod där med ett hånleende.

-"Jag vet att du har pojkvän." Log hon. Jag ryckte på axlarna.

-"Och?" 

-"Och jag vet att det är Justin Bieber." Hon log ännu mer nu.

-"Jaha, och?" 

-"Och jag kommer berätta för alla på hela skolan." Jag började skratta.

-"Och? Det är väll inte mitt problem?" 

-"Jo, det är det faktiskt. Jag kommer säga det till alla Beliebers här på skolan.. Och dom kommer HATA dig."

-"Inte mitt problem." Jag började gå. Då smällde hon till mig i ryggen så jag tappade andan. Jag vände mig om och utan att tänka mig för gav jag henne en rak höger och gick hem. När jag kom hem var Justin allt förutom glad. Han blängde på mig och jag gav honom en sur blick.

-"Du har blivit religerad från skolan! Hur lyckades du med det?" Jag fick bita mig i läppen för att inte börja svära och skrika.

-"Mikkis fel. Hon höll på hela tiden. Idag slog hon mig i ryggen så jag tappade andan, vad skulle jag göra? Jag blev skit sur!" Jag var så arg att jag fick tårar i ögonen. Då såg jag ett leende smyga sig fram hos Justin. Jag kollade undrande på honom.

-"Vi är precis likadana. Jag Älskar dig, och du påminner mig hela tiden varför." Sa han och kysste mig. Jag log, detta var en sida hos Justin jag inte kände igen. Men jag gillade den.

-"Var ska jag nu gå i skolan då?" Frågade jag. Justin ryckte på axlarna och kysste mig.

-"Du får gå med mig." jag log och kysste honom. Skolan skulle vara mycket roligare nu!


_____________________________________________________________________________


Japp nu kom kapitlet :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards