justinnovell

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Emilia Skoglund - 27 januari 2012 16:21

Kapitel 26



Jag sov jätte skönt, när plötsligt någon kysser mig på halsen. Jag gnuggar mig i ögonen och vänder mig om.

-"God Jul älskling!" Säger Justin och kysser mig.

-"God jul!" Sa jag och fick en till kyss. Justin satte sig upp och gav mig ett paket.

-"Här." Jag kollade på det lilla paketet.

-"Men ska vi inte vänta tills ikväll?" Justin skakade på huvudet.

-"Nej, jag vill att du ska ha den nu." Jag kysste honom på kinden och började öppna paketet. Det var hårt, och buckligt. Jag rev av en bit papper och såg ett hjärta, jag rev av en bit till och såg fler. Jag tittade upp på Justin och log.

-"Fortsätt öppna!" Sa han och klappade mig på armen. Jag rev av fler delar, då såg jag att det var en bild. Jag såg en strand, sen ett par som kysstes i vattnet. När jag tog bort allt pappret såg jag att det var en bild på mig och Justin. Bilden föreställde oss, våra näsor var tryckta mot varandra, vi log båda två och tittade in i varandras ögon. Den var riktigt vacker.

-"Åh Justin.." Fick jag fram.

-"Vad tycker du?" Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag älskade den! Det var den vackraste bilden jag någonsin sett!

-"Den är så vacker!" Justin log.

-"Var fick du tag på den?" Undrade jag.

-"Tja, det var en papparazzi som tog den, han skickade den i ett brev och så skrev han under 'Eftersom det är jul tycker jag att du ska ha denna, ge den till Michelle. Hon blir nog glad då.' Så jag köpte ramen och la in bilden." Jag la ramen på sängen och kastade mig över honom. Vi låg där och kysstes ändå tills det knackade lätt på dörren. Vi släppte varandra och Justins mormor steg in.

-"Jag stör väll inte?" Sa hon. Justin och jag kollade på varandra och log.

-"Nej då, det är lungt." Svarade Justin.

-"Det var ju bra. Justin, du har besök." Justin reste sig och räckte ut sin hand mot mig. Jag tog den och han hjälpte mig upp. Vi gick igenom hallen till ytterdörren, och där utanför stod Ryan, Chaz och Nolan. Justin blev överlycklig och dom kramade om varandra. Ryan och Chaz kom fram till mig.

-"Hej, det var längesedan!" Sa dom i mun på varandra. Jag skrattade och kramade om båda två. 

-"Hej." Sa Nolan och kollade på mig.

-"Hej." Sa jag och log. Nolan kollade ner i marken.

-"Ja, ska vi gå ut och åka skridskor på sjön?" Föreslog Justin. Alla höll med, utom jag.

-"Men jag har ju inga skridskor.." Sa jag.

-"Jag har! Jag har en lillasyster, ni är båda 16." Sa Nolan.

-"Okey, vilken storlek har hon?" Nolan tänkte efter.

-"37 tror jag. 37 eller 38." Jag nickade.

-"Bra." Justin föreslog at jag följde med Nolan hem till honom, eftersom han bodde bara fyra hus härifrån. Sålänge letade de andra killarna upp sina skridskor.

-"Vad heter din syrra då?" Frågade jag Nolan.

-"Sarah."

-"Okej."

-"Har du några syskon?" Det sved till lite i mitt hjärta.

-"Ehm.. nej.. min pappa dog när jag bara var liten, och min syrra drunknade för flera månader sedan, och mamma blev misshandlad och dog för några veckor sedan..." Nolan stirrade på mig. Han började skratta.

-"Du skämtar väll?" Jag kollade med ledsen min på honom och skakade på huvudet. Han slutade skratta direkt.

-"Oj.. förlåt jag.. det känns bara inte som om sånt kan hända.. det var inte meningen..." Jag skrattade till.

-"Det gör inget. Du kunde inte veta." Jag började skratta. Och så började han skratta. Det slutade med att vi skrattade hela vägen hem till honom. När vi kom in ledde Nolan mig till en dörr och han knackade på.

-"VAD VILL DU NOLAN???" Skrek någon på insida. Jag ryggade tillbaka och Nolan log.

-"JAG VILL HA DINA SKRIDSKOR!" Skrek han tillbaka.

-"VAD SKA DU MED DOM TILL?" 

-"MIN KOMPIS SKA LÅNA DOM!" Det blev tyst en stund sen smälldes dörren upp. En blond tjej stod i dörröppningen.

-"Är detta din flickvän?" Frågade tjejen. Jag skakade på huvudet.

-"Nej, det är Justins flickvän." Tjejen började le.

-"Jaha. Hej, jag heter Sarah. Vad heter du?" Jag log.

-"Jag heter Michelle. Är du 16?" 

-"Japp, du då?" Jag nickade glatt.

-"Ja, kan vi få låna skridskorna nu då?" Nolan blev otålig.

-"Ja, vänta ska jag hämta dom." Efter en liten stund kom hon ut med ett par vita, riktigt fina skridskor. Hon räckte fram dom till mig och jag tog dom försiktigt. Sen gick vi tillbaka. Justin och de andra var redan färdiga när vi kom, så det var bara att åka. 


Sjön var stor, och isen var tjock. Det var kallt, jag frös lite om benen. Mina öronmuffar och min jacka kändes som om det var förlite. Jag satt och huttrade medan jag tog på mig skridskorna. Justin satte sig bredvid mig och tog på sina egna.

-"Fryser du?" Jag log.

-"Ja, lite."

-"Du blir snart varm. Man fryser alltid i början, men det går över." Jag blev klar före Justin och började åka runt. Jag hade åkt konståkning innan, men det var flera år sedan. Jag började åka runt, göra olika hopp och piruetter.

-"Du är ju grym på att åka!" Ropade Chaz.

-"Tack!" Ropade jag tillbaka.

-"Var lärde du dig åka så?" Frågade Ryan.

-"Gick på konståkningsskola innan." Alla blev helt förvånade.

-"Ska vi spela hockey?" Frågade jag. Alla blev förvånade men gick med på det. Jag var med Chaz och Ryan, och Justin var med Nolan. Jag och Justin skulle ta nedsläppet. Chaz la bollen mellan våra klubbor.

-"Justin, är du redo?" Frågade jag och lutade mig mot honom.

-"Jag är alltd redo, själv?" Sa han och lutade sig närmare.

-"Alltid.." Jag kysste honom och då sa Chaz 'KÖR!' så jag dribblade bort pucken och gjorde mål. Killarnas hakor föll till marken.

-"Vad?" Jag kollade undrande på dem. Ryan var den som först fick tillbaka pratförmågan.

-"DU DRIBBLADE FÖRBI JUSTIN OCH GJORDE MÅL PÅ NOLAN!" Jag ryckte på axlarna.

-"Och?" 

-"Det har jag och Chaz försökt göra i ÅR! Vi har aldrig vunnit! Och du får det att se ut som en barnlek!" Jag började skratta. Var jag verkligen så bra? Plötsligt ringde Justins mobil och det var hans mormor osm bad oss komma hem. Jag tog av mig skridskorna och gav dom till Nolan. Sen började Justin och jag gå hemmåt.

-"Gud vad kallt det är!" Sa jag. Justin log och la sin arm om min nacke och jag lutade mig mot honom.

-"Jag älskar dig." Viskade han och kysste mig på panna.

-"Jag älskar dig också." Sa jag och blundade en liten stund. När vi kom in kände jag värmen från maten. Det luktade unerbart och jag kände hur hungrig jag var. Justin drog ut en stol och jag satte mig ner.

-"Tack." Sa jag och log. Justin log tillbaka och satte sig bredvid mig.

-"Varsågoda och börja äta!" Sa Justins mormor och vi började äta. 


När vi ätit upp satte vi oss framför tvn och började kolla på kalle anka. Jag hade ingen aning om att dom visade det här, så det blev också en liten julklapp. När kalle anka var slkut var det dags att öppna paket. Justins mormor började. Hon fick en massa fina saker, bla. en massa kastruller och stekjärn. Justins morfar fick en massa fiske-grejer. Pattie fick kläder och smycken. Justin fick tröjor, en ishockey klubba, skridskor och ett gäng nya xbox spel. Sen var det min tur. Justin gav mig en påse. I låg ett halsband i äkta guld, och på det stod det "Justin and Michelle forever" och sen fick jag ett armband, också äkta, med berlocker. Jag log stort.

-"Herre.. tack så mycket Justin!" Han räckte fram en ask.

-"Öppna den." Jag tog asken och öppnade den sakta. När jag såg vad som låg i stannade mitt hjärta nästan. Det var min mammas gamla armband, som hon hade fått av mormor, som hon hade fått av sin mormor, som hade fått det tillverkat så att mormor kunde få det. Mamma hade alltid haft det på sig, ändå gångerna hon tog av det var när hon skulle duscha. Jag torkade tårarna under mina ögon.

-"Det är.. tack.. jag vet inte.. vad jag ska säga.." Snyftade jag. Justin kramade om mig.

-"Aaw!" Sa alla. Jag log.

-"Tack så mycket Justin. Kan du sätta på den?" Han drog min arm mot sig och knäppte fast armbandet. Det var så himla fint. Vi satt uppe länge och pratade, och gick inte och la oss fören kl. var 12. Justin la sig bredvid mig i sin säng, och han höll om mig.

-"Blev du glad?" Frågade han. Mina läppar nuddade hans.

-"Överlycklig." Sa jag.

-"Jag älskar dig, baby." Viskade han.

-"Jag älskar dig mer." Sa jag och våra läppar trycktes mot varandra...


_____________________________________________________________________________


Mer imorgon, tack för att ni läser!

Av Emilia Skoglund - 27 januari 2012 07:04

Kapitel 25



Jag kände igen numret, men kunde inte placera det. Jag kände att jag var tvungen att ringa upp så det gjorde jag. Det gick ett antal signaler innan någon svarade.

-"Hallå?" Sa en killröst. Jag kände igen den såväl, vem var det?

-"Ja, hallå, du har ringt mig.. 1 gånger."

-"Michelle?" Det högg till i hjärtat. Hur visste han mitt namn?

-"Vem är du?"

-"DIN MAMMA.SE!" Sa han. Då kände jag igen rösten.

-"PATRYK!" Ropade jag. Han var min gamla bästis i sverige, sen hade vi tappat kontakten när jag flyttade.

-"Hehe ja!" 

-"Det var jätte längesedan!"

-"Ja jag hittade ditt nummer i min gamla mobil så jag ringde."

-"Okey, men ville du något speciellt eller?"

-"Nej, ville bara säga hej!" Vi pratade en stund till sen gick jag ner med ett leende på läpparna.

-"Vem var det?" Frågade Justin och Pattie i mun på varandra.

-"Det var Patryk!"

-"Patryk?" Sa Justin.

-"Ja, min gamla bästis- Vi tappade kontakten när jag flyttade hit."

-"Patryk? Honom har du aldrig berättat om!" Sa Pattie och satte sig bredvid Justin i soffan.

-"Men ni har ju aldrig frågat!" Skrattade jag och satte mig ner på Justins andra sida. Tycoon ville också vara med, så jag lyfte upp honom. 



Det var snart jul. 22 december var det idag. Vi skulle fira jul hos Justins morföräldrar, så vi började packa. Justin hade en väska, och jag en annan.

-"Ska du ha denna?" Frågade han mig och höll upp en röd stor tröja med en snögubbe på.

-"Ja, den är min pappas gamla." Sa jag och tog den ifrån honom. Han började fnittra och höll upp en annan rosa.

-"Den här då?"

-"Men det är ju Miriams, den kan jag ju inte ha!" Jag ryckte den ifrån honom och la den på sängen. Sen gick vi ut och la väskorna i bilen. Vi tänkte åka bil till Kanada, för att det skulle kännas mer "normalt". Justin och jag satte oss där bak och vi började köra. 


Resan kändes lång men hade man världens underbaraste killa att luta sig mot och musik i öronen, gick det ändå hyfsat snabbt. När vi var framme fick vi ett varmt välkomnande. Alla kramade om varandra, och Justins morfar kom fram till mig.

-"Mon Bonjour chers!" Jag log. Justin hade antagligen berättat att jag pratade lite franska.

-"Bonjour monsieur!" Han skrattade och gick vidare. Då kom Justins mormor fram till mig.

-"Men hejsan, vad söt du var!" Jag rodnade.

-"Hejsan, trevligt att träffas!" Sa jag och hon kramade om mig. Vi gick in och Justin visade mig runt. Det var verkligen stort och jätte fint.


Dagarna gick riktigt snabbt och det blev julafton...


_____________________________________________________________________________


Kapitlet skulle egentligen komma igår, men när jag skulle lägga upp det stod det att jag hade blivit utloggad :S så jag fick skriva om, det blev inte lika långt men skriver ett imorgon oxå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heeeeey :D Jag heter Emilia och jag är en MEGA Belieber. Justin är en stor inspiration för mig, Never say Never! Puss och kram, gilla min Novell!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska Michelle välja? Josh eller Justin?
 Justin
 Josh

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards